تضمینی ها

ژل شستشو

ژل شستشو

این روزها واژه ژل شستشو را از گوشه و کنار به طور مکرر میشنویم . این ماده دوست داشتنی ومحبوب جایگزین مناسبی برای صابون است تا بافت پوست را احیا و آبرسانی کند . ژل شستشو یک ماده عمومی – مراقبتی بوده و جزو محصولات تخصصی نیست. شما هر گاه که حس کردید پوستتان نیاز به شستشو دارد بجای استفاده از صابون بایستی از ژل شستشو استفاده کنید . قطعا از آسیب های صابون بر پوست و موی خود تا حدودی آگاه هستید . مهم نیست که چه نوع و چه مارکی از صابون را به پوست خود میزنید . این ماده با درجه قلیایی بالا و و مواد شیمیایی غلیظ باعث تخریب بافت پوست شما گردیده و آسیب های فراوانی را به ساختار پوست شما وارد می کند . زیرا پوست شما را مستعد چروک ، لک ، جوش ، خارش و حساسیت می کند . خاصیت صابون به گونه ای است که پوست خشک را خشک تر و پوست چرب را چرب تر می کند . شما بایستی از شوینده ای استفاده نمایید که چربی پوستتان را در حد تعادل نگه داشته و در بهترین حالت جنس پوستتان را به سمت ویژگی های یک پوست نرمال که جزو بهترین نوع پوست است ، هدایت کند .  در زیر به چند مورد از ضررهایی که صابون ها به پوست وارد می کنند اشاره شده است :  

1- پیری زود هنگام

2- از بین بردن طراوت پوست

3- عدم پاک کنندگی ذرات ریز صابون از سطح پوست و درنتیجه ایجاد حساسیت

4- اگزما و خشکی بیش از حد

5- از بین بردن ph طبیعی پوست

شما برای شستشوی پوستتان بایستی از شوینده ای استفاده کنید که علاوه بر اینکه میزان چربی پوستتان را بهبود می بخشد ، دارای خاصیت آبرسانی و تغذیه کنندگی بوده و مشکلات پوستی شما را بهبود بخشد و این شوینده چیزی نیست به جز ژل شستشو . امروزه اهمیت استفاده از  ژل شستشو بر همگان واضح و مبرهن است . یک ژل شستشو کمترین کاری که میکند این است که از ایجاد و پیشرفت مشکلات پوستی شما اعم از خشکی ، جوش ، چروک و لک جلوگیری می نماید . این ماده که برای تیپ پوستی خشک و چرب به طور جداگانه تولید گردیده ، به پوست شما فرصت ریکاوری داده و پوست را در بهترین حالت نگه میدارد . ژل شستشوی پوست خشک دارای ترکیباتی است که برای پوست حساس نیز استفاده می شود و خشکی بیش از حد پوست را گرفته و مانع از شکنندگی و چروک افتادن پوست می گردد . زیرا باعث فعالیت بسیار ملایم غدد چربی زیر پوست گردیده و بنابراین چربی طبیعی و مورد نیاز پوست را فراهم می سازد . چنانچه جزو افرادی هستید که پس از استفاده از صابون دچار خشکی و کشیدگی پوست می شوید ، از ژل شستشوی مناب پوست خشک استفاده کنید . این محصول همچنین مانع از پوسته پوسته شدن و التهاب و قرمزی پوست شما می گردد .

ژل شستشوی مناسب پوست چرب نیز دارای عملکرد پیشگیرانه و کاهنده فعالیت غدد چربی می باشد و این ویژگی باعث جلوگیری از بروز جوش های سرسفید و سرسیاه می شود . زیرا این ژل آلودگی ها را به طور کامل از سطح پوست پاکسازی کرده و چربی اضافی را سطح پوست شما میزداید . 

این ماده محبوب حتی به عنوان پاک کننده آرایش نیز استفاده گردیده و با فرمولاسیون غیر صابونی خود باعث طراوت و زیبایی پوست شما می گردد . 

در کنار استفاده از ژل شستشو بهتر است شما از گزینه های دیگری نیز همچون ماسک و لایه بردار استفاده نمایید . زیرا بعد از شستن صورت با ژل شستشو ، سطح پوست شما پاکیزه گردیده و آماده جذب هر نوع ماده ای است و چه بهتر که این ماده یک ماسک تغذیه کننده و مناسب جنس پوست شما باشد . برای این کار اگر پوست شما خشک می باشد بهتر است از ماسک خیار و آلوئه ورا استفاده کنید . این ماسکها حاوی مواد مغذی  بوده و نیازهای پوست را تا حدود زیاذی برطرف می کنند . چنانچه پوست شما چرب است  ، استفاده از ماسک کربن ( ذغال ) و ماسک انار توصیه می گردد . ماسک کربن باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه روی بینی و ماسک انار باعث تنگی و بسه شدن منافذ پوستی شده و مانع از ایجاد جوشهای غیر هورمونی می گردد . 

هرگز با ژل شستشو بیش از حد پوست خودرا نشویید . افرادی که پوست چرب دارند روزی 2 الی 3 مرتبه و افرادی که دارای پوست خشک هستند ، نهایتا روزی 2 بار صبح و عصر از این محصول استفاده نمایند . 

ژل شستشو را از فروشگاههای معتبر و با راهنمایی مشاور پوست تهیه فرمایید .