تضمینی ها

رفع تیرگی زیر بغل و راه درمان فوری تیرگی زیر بغل

رفع تیرگی زیر بغل و راه درمان فوری تیرگی زیر بغل

درمان تیرگی پوست زیر بغل آسان نیست و این خود بر مشکل می افزاید. اما نگران نباشید.ما در این مقاله روشهای طبیعی از جمله رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از سرکه سیب ، رفع تیرگی زیر بغل به روش طب سنتی و در نهایت چگونگی رفع تیرگی  زیر بغل با جوش شیرین را معرفی می کنیم که می تواند به راحتی مشکلتان را درمان کند. در قسمت پایانی مقاله نیز یک سورپرایز ویژه حاوی مطلبی در مورد رفع تیرگی زیر بغل در عرض 3 روز برای شما داریم . با ما همراه باشید .

اگر چه تیرگی پوست زیر بغل مشکل سلامت جدی محسوب نمی شود، اما از نظر زیبایی ظاهری می تواند ناخوشایند باشد. این مشکل می تواند ما را از پوشیدن برخی انواع لباس باز دارد.

آسان نبودن درمان تیرگی زیر بغل باعث دوچندان شدن مشکلات ما شده است. امروزه، بسیاری از لوازم آرایشی وجود دارند که می توانند به پنهان کردن این نقاط کمک کنند، اما گاهی اوقات مواردی مانند قیمت های بالا موجب می شوند تا این محصولات در دسترس همگان قرار نداشته باشند.

خوشبختانه، برخی مواد طبیعی وجود دارند که می توانند به رفع تیرگی پوست زیر بغل کمک کنند. اگر به طور مرتب از آنها استفاده کنید، این مواد می توانند در کسب نتایجی مشابه با محصولات آرایشی و بهداشتی بدون این که متحمل هزینه های سنگین شوید به شما کمک کنند.

با گذشت زمان، این جایگزین های طبیعی از محبوبیت هر چه بیشتر بین مردم برخوردار شده اند. آنها نه تنها در دسترس همگان قرار دارند، بلکه می توانند نتایجی جالب توجه را نیز رقم بزنند. در ادامه با برخی از بهترین نمونه ها در این زمینه بیشتر آشنا می شوید.

برای رفع تیرگی زیر بغل شما میتوانید از روش های مختلفی  استفاده کنید. 

رفع تیرگی زیر بغل با سرکه سیب

رفع تیرگی زیر بغل با سرکه سیب

 یکی از روش های  رفع تیرگی زیر بغل ، استفاده از سرکه سیب است . سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی که دارد ، لکه های سیاه را کاهش داده پوست زیر بغل را صاف می کند و بافت پرتغالی آن را از بین می برد. برای سفید کردن و رفع تیرگی زیر بغل با سرکه سیب ، مقداری جوش شیرین را با سرکه سیب خام تصفیه نشده مخلوط کرده و کمی صبر کنید تا گاز آن متصاعد شود. از این خمیر می توانید برای لایه برداری پوست زیر بغل خود استفاده کنید.

روش دیگر رای رفع سیاهی زیر بغل با سرکه سیب : سه تا چهار قاشق غذا خوری سرکه سیب خام فیلتر نشده را با چند قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید. به مقدار نصف فنجان گلاب را به آن اضافه کرده و به خوبی بهم بزنید. این مخلوط را در یک بطری اسپری ریخته و و هر بار قبل از مصرف آن را به خوبی تکان دهید. هر شب قبل از خواب این ترکیب را به ناحیه زیر بغل خود اسپری کرده و بگذارید یک شب بماند .

سرکه ماده دیگری است که برای سفید کردن زیر بغلتان به کمک شما میاید. سرکه را با آرد برنج مخلوط کرده و خمیری از آن تهیه کنید. بعد از گرفتن یک حمام آب داغ مقداری از آن را برای زیر بغل استفاده کرده و بگذارید بمدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند بعد با آب گرم بشویید. این ترکیب نه تنها زیر بغل شما را سفید می کند بلکه باعث از بین رفتن تمام جرمها و باکتریهایی می شود که از سلولهای مرده زیر بغل شما تغذیه می کنند.

رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین

رفع تیرگی زیر بغل با جوش شیرین

 برای رفع تیرگی پوست زیر بغل  با استفاده از جوش شیرین : مقداری جوش شیرین و سرکه سفید را با هم مخلوط کنید . تا حدی که به صورت یک خمیر در بیاید. موقع ترکیب این دو ماده ممکن است حباب هایی به وجود بیاید که طبیعی است. سپس این ترکیب را روی تیرگی پوست زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود و سپس با آب سرد شستشو دهید. این گزینه در بسیاری از موارد نتیجه مثبت داده و شما را از هزینه های سرسام آوری که می خواهید جهت از بین بردن تیرگی زیر بغل انجام دهید، رها می سازد .

رفع تیرگی زیر بغل با استفاده از طب سنتی

شما ابتدا باید دقت که آیا این تیرگی و سیاهی به خاطر رنگ پوست بدنتان است یا نه؟ اگر نه، با پی بردن به دلیل این امر ، شما راحت تر می توانید  این مشکل را برطرف کنید. جدا از عامل وراثت ،مثلا اعمالی همچون تیغ زدن ، استفاده از اسپری ها و دئودورانت های مختلف ، رشد موها ، عرق کردن و جمع شدن باکتری ها در این ناحیه به مرور زمان  از عوامل تیرگی ناحیه ی  پوست زیر بغل به شمار می روند . دیابت نیز یکی از عواملی است که باعث تغییر رنگ  و تیرگی پوست زیر بغل است .گاهی اوقات، استفاده و پوشیدن لباس‌های تنگ باعث اصطکاک بین پوست بدن و پارچه لباسها میشوند. به منظور جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید از لباس‌های گشادتر یا لباس‌هایی که از پارچه های طبیعی و نازک تهیه شده اند استفاده کنید تا پوست شما بتواند نفس بکشد. کاهش وزن نیز می‌تواند کمک کننده باشد .

تاثیر زعفران در رفع سیاهی زیر بغل

تاثیر زعفران در رفع سیاهی زیر بغل

یکی از روشهای موثر طب سنتی  برای از بین بردن تیرگی زیر بغل مخلوط زعفران با شیر یا خامه است. کمی زعفران را با دو قاشق غذا خوری شیر یا خامه مخلوط کرده و شب قبل از خواب بر روی پوست زیر بغل خود بمالید . اجازه دهید این مخلوط  تا صبح بر روی این ناحیه باقی بماند . این مخلوط نه تنها رنگ زیر بغل را روشن تر میکند ، بلکه باعث از بین رفتن بوی بد این ناحیه نیز می شود . برای گرفتن نتیجه بهتر ، روش فوق را  دو شب پشت سرهم تکرار کنید .

نقش آبلیمو در درمان تیرگی زیر بغل

یکی دیگر از روشهای طب سنتی برای از بین بردن تیرگی پوست زیر بغل ، استفاده از آب لیمو است . یک راه موثر دیگر برای سفیدتر کردن زیر بغل، مالیدن آب لیمو به پوست این ناحیه است. این کار را باید هر روز و پیش از حمام انجام دهید. لیمو یک سفید کننده طبیعی است که به تدریج رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. پس از حمام، کمی مرطوب کننده به پوست زیر بغلتان بزنید و تا چند روز از دئودورانت استفاده نکنید. 

نقش آبلیمو در درمان تیرگی زیر بغل

درمان تیرگی زیر بغل با روغن نارگیل

برای رفع تیرگی زیربغل یک قاشق مرباخوری روغن نارگیل به زیربغلتان بمالید و خوب ماساژدهید. اجازه دهید روغن نارگیل به مدت 10 الی 15 دقیقه در این بخش باقی بماند و سپس با آب و صابون محل را بشویید .برای حصول نتیجه بهتر هفته ای دومرتبه این روش را تکرار کنید تا به نتیجه برسید.

برطرف نمودن تیرگی زیر بغل با روغن درخت چای

برطرف نمودن تیرگی زیر بغل با روغن درخت چای

 یکی دیگر از روشهای طب سنتی برای سفید کردن زیر بغل استفاده از روغن درخت چای است. روغن درخت چای:همان‌گونه که می‌دانید، روغن درخت چای راهی طبیعی برای رفع تیرگی زیر بغل است. این روغن نه تنها به روشن شدن پوست تیره کمک می‌کند بلکه بوی زیر بغل را نیز رفع می‌کند. به علاوه، این روغن معطر دارای آنتی اکسیدان است که برای حفظ سلامت پوست مفید است. خواص ضد میکروبی موجود در روغن چای، میکروب‌ها را کشته و بوی بد را از بین می‌برد.

ابتدا، یک بطری اسپری کوچک تهیه کنید

  • یک فنجان آب را در بطری ریخته و ۴ تا ۵ قطره روغن درخت چای را در آن بریزید.
  • سپس آن را تکان دهید، آن را روی زیر بغل اسپری کرده و بگذارید خشک شود.
  • این کار را تا زمان رفع مشکل انجام دهید.

نکته: روغن درخت چای یک روغن معطر است و به همین دلیل غلظت بالایی دارد و می‌تواند باعث بروز برخی واکنش‌ها در افراد شود. بنابراین باید قبل از استفاده از آن، یک پچ تست انجام دهید .

پودر چوب صندل و چند قطره گلاب را مخلوط کرده و خمیری به دست آورید. این خمیر را روی پوست زیر بغل خود بگذارید. صبر کنید تا خمیر خشک شود، سپس بشویید. این روش یکی از بهترین روش های طب سنتی جهت روشن تر کردن پوست زیر بغل در خانه است.

درمان تیرگی زیر بغل با خیار

درمان تیرگی زیر بغل با خیار

آب خیار را با مقداری زرد چوبه مخلوط کنید و در قسمت مورد نظر بزنید. ۱۵دقیقه بعد بشورید.

برطرف کردن تیرگی زیر بغل با آرد نخود

برطرف کردن تیرگی زیر بغل با آرد نخود

آرد نخود هم می تواند به سفید شدن تیرگی زیر بغل و گردن کمک کند، دو قاشق غذاخوری آرد نخود، یک قاشق چای خوری ماست، آب لیموترش و پودر زردچوبه را ترکیب کنید و آن را بر روی نواحی زیر بغل و گردن بمالید، بگذارید 30 دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. این کار را برای دو هفته هر روز انجام دهید و سپس سه بار در هفته تکرار کنید تا نتایج دلخواه را به دست بیاورید.اگر پوست حساس ندارید می توانید از بکینگ پودر یا همان جوش شیرین استفاده کنید، بکینگ پودر و آب را به نسبت 3 به 1 ترکیب کنید و بر روی نواحی مورد نظر بمالید و سپس آن را با آب سرد بشویید. 

رفع تیرگی زیر بغل با پاپایا

پاپایا دارای آنزیم پاپائین می باشد که به عنوان یک سفید کننده طبیعی عمل کرده و پوست مرده در این نواحی را از بین می برد. نصف یک پاپایا را له کنید و بر روی نواحی تیره بمالید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید . این روش ها را هر روز انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید .

رفع تیرگی زیر بغل با پاپایا

ماسک معجزه آسای رفع تیرگی پوست زیر بغل

در این قسمت به آن دسته از افرادی که به دلایلی که در بالا ذکر شد، دچار مشکل تیرگی ناحیه پوست زیر بغل شده اند روش ساده و معجزه آسایی را آموزش خواهیم داد تا با استفاده از ساده ترین مواد و در کوتاه ترین زمان ممکن ( نهایتا 3 روز ) کاملا از این مشکل رهایی یابند . همچنین در پایان این آموزش شما را از نکاتی آگاه خواهیم کرد که چگونه این مشکل بازگشت نیافته و هچ برگشتی نداشته باشد . 

مواد لازم جهت ساخت ماسک معجزه آسا برای رفع مشکل تیرگی زیر بغل :

  • یک عدد لیمو ترش
  • جوش شیرین
  • پودر زرد چوبه
  • آب

ابتدا لیمو ترش را کاملا با دستانتان رول کرده و فشار دهید تا کپسول های لیمو ترش به اصطلاح ترکیده تا شما بهتر بتوانید آب بیشتری را از لیمو ترش بگیرید . سپس لیمو ترش را از وسط ببرید و آن را روی پوست زیر بغل خود کاملا بمالید و مالش دهید تا زیربغلتان کاملا ضد عفونی شود . حدود یک الی دو دقیقه صبر کرده ، پس از آن با دستمال کاغدی این ناحیه را پاک کنید . یک قاشق چای خوری جوش شیرین و پس از آن نصف قاشق چای خوری آب را به مواد ذکر شده اضافه کرده و مواد را کاملا مخلوط کنید .این مواد را بعد از ترکیب کامل ، به ناحیه زیر بغل خود بمالید . بطوری که مواد کاملا پوست زیر بغل شما را پوشش داده و به اصطلاح کاور کند . یک ربع صبر کنید و پس از طی این مدت زمان ، زیر بغل خود را با دستمال کاغذی خیس کاملا پاک کنید . این کار را به مدت 3 روز پی در پی انجام دهید تا پوست زیر بغلتان  روشن تر شود .در روز سوم بعد از پاک کردن پوستتان ، یک اسکراب باید استفاده کنید تا این تیرگی بازگشت نداشته باشد .

جهت تهیه این اسکراب ( لایه بردار ) : یک قاشق چایخوری شکر قهوه ای را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده و به آرامی زیر بغل خود را با این ماده ماساژ دهید .این کار باعث نرم شدن پوست زیر بغل شما می شود .این کار را هفته ای یک الی 2 بار در حمام حتما  انجام دهید .چنانچه مطالب گفته شده را مرتب و در 3 روز متوالی انجام دهید ، پس از سه روز سفید شدن این ناحیه را به وضوح مشاهده خواهید کرد .پیشنهاد می شود قبل از انجام این کار ، عکسی از ناحیه زیر بغل خود تهیه نموده و بعد از 3 روز با عکس جدید مقایسه نمایید .کارهایی را که جهت موثر بودن این روش م توانید انجام دهید تا تیرگی را دوباره تجربه نکنید استفاذه از ماساژ روغن طبیعی نارگیل به طور شبانه هنگام قبل از خواب است . همچنین سعی کنید از دئودورانت های طبی که فاقد مواد شیمیایی و آنتی پریسپیرنت هستند استفاده کنید . همینطور هنگام تیغ زدن به هیچ وجه از صابون و بادی واش استفاده نکنید . بهترین چیزی که برای پوست ناحیه زیر بغل میتوانید استفاده کنید ، استفاده از ژل های مخصوص زیر بغل برای خانم ها است که این مواد باعث نرم شدن فوق العاده پوست ناحیه زیر بغل شده و از هر نوع تیرگی جلوگیری می کند .

شما می توانید بجای هزینه های سرسام آور برای لیزر و ... از مواد طبیعی همچون سرکه سیب و جوش شیرین و آبلیمو جهت ساخت بهترین ماسک ها و اسکراب ( لایه بردار) برای رفع تیرگی پوست زیر بغل خود استفاده کنید و نتایج فوق العاده ای بگبرید . طب سنتی هم راهکارهای عالی جهت رفع این مشکل ارائه داده است که در مقاله فوق به تمامی این روشها اشاره گردیده است . توصیه ما استفاده از ماسک معجزه برای از بین بردن تیرگی پوست زیر بغل است . زیرا این روش رضایتمندی های بسیاری را در پی داشته است.