تضمینی ها

از بین بردن لک صورت با خمیر دندان نابودی لک صورت

از بین بردن لک صورت با خمیر دندان نابودی لک صورت

داشتن یک پوست شفاف و زیبا آرزوی هر فردی است . برای داشتن پوستی خوب و جوان باید خواب و تغذیه خوبی داشته باشید همچنین ورزش را فراموش نکنید که بسیار با اهمیت است ماسک های طبیعی خانگی نیز تاثیرات فوق العاده ای دارند. پوست خوب و شفاف در زیبایی بسیار موثر است و حتی یکی از اصلی ترین رکن های زیبایی محسوب می شود که شما برای به دست آوردن آن بایستی راز و رمز های افرادی که پوست زیبا و شفاف دارند را بدانید . منتهی قبل از پرداختن به این مسایل شما ابتدا باید به علت به وجود آمدن لک پی ببرید تا راحت تر و بهتر بتوانید برای نابودی لک صورت اقدامات لازمه را انجام دهید. 

علت لکه های قهوه ای روی صورت

دلایل به وجود آمدن لک متفاوت است . شما ممکن است در اثر عواملی همچون :  قرار گیری طولانی مدت در مقابل آفتاب ، عوامل ژنتیکی ، افزایش سن ، کمبود ویتامین ، آلودگی هوا ، بارداری ، زایمان ، استفاده از یک سری داروها ، وجود بیماریهایی همچون کبد چرب و... دچار این عارضه پوستی شوید . در زیر لایه درم پوست ما رنگدانه هایی به نام ملانین وجود دارند که عامل دفاعی پوست ما محسوب می شوند . به عنوان مثال وقتی ما بیش از حد در مقابل آفتاب قرار میگیریم این رنگدانه ها فعال شده و سریعا به روی لایه درم آمده و به اصطلاح شروع به دفاع از پوست ما در مقابل آسیبهای ناشی از اشعه های مضر آفتاب می کند . به دلیل این تجمع ، سطح پوست شروع به تیره شدن و ایجاد نقطه های ریز لک مانند میکند . نمونه بارز این دفاع را میتوانید در بازوی مردانی ک لباس آستین کوتاه پیشوند مشاهده کنید . ان قسمتی که در معرض نور آفتاب قرار دارد همواره تیره تر از منطقه زیر لباسشان است. هرگاه این تجمع طولانی مدت شود و بعد از رفتن به یک منطقه بدون آفتاب از بین نرود لک بوجود می آید. به همین دلیل تمام اقشار جامعه بایستی ضد آفتاب مناسب پوست خود را استفاده و همراه خود داشته باشند . البته این مثالی از بوجود آمدن یک نوع لک به دلیل ماندن بیش از حد در مقابل نور آفتاب است و شما با اجرای تمهیدات مورد نیاز همچون استفاده از ضد آفتاب و پرهیز از قرار گیری طولانی مدت در مقابل آفتاب میتوانید جلوی بیشتر شدن و افزایش لکها را بگیرید . اما مساله اصلی این است که چگونه لکهای ایجاد شده را از بین ببریم ؟؟؟

روشهای مختلفی برای کمرنگ کردن و یا از بین بردن لکها وجود دارد . یکی از آنها استفاده از ماده ی خمیردندان است .

از بین بردن لک صورت با خمیر دندان

از خمیر دندان می توانید برای از بین بردن لک  صورت و همچنین جوش استفاده کنید. خمیر دندان دارای ویژگی آنتی باکتریال بوده و همچنین دارای خواص تمیز کننده و جذب چربی می باشد. خمیر دندان با خواص موجود در خود باعث شده است تا تبدیل  به یک محصول خوب برای از بین بردن لک صورت شود . خواص آنتی باکتریالی موجود در خمیر دندان باعث خشک شدن جوش و کم شدن قرمزی ناشی از جوش نیز می شود .

برای استفاده از این روش باید ابتدا پوست خود  را به طور کامل تمیز کنید و بعد مقدار کمی از خمیر دندان روی لک صورت قرار دهید. سعی کنید پوست اطراف صورت و بدن که سالم هستند با خمیر دندان تماس نداشته باشند. بهتر این است که این کار را با یه گوش پاک کن انجام دهید . 20 دقیقه صبر کرده و سپس پوست را با آب گرم بشویید. بهتراین است که از خمیر دندان های بدون اسانس و فاقد طعم برای این کار استفاده کنید تا حساسیتی برای پوستتان ایجاد نشود .ضمنا خمیر دندان های ژله ای تاثیری در این مورد ندارند .

بهتره از این روش در مواقع اورژانسی استفاده کنید و به طور مداوم از خمیر دندون استفاده نکنید! استفاده منظم از خمیر دندون روی پوست باعث خشکی و پوسته پوسته شدن پوستتون میشه و ممکنه پوستتون به خمیر دندون واکنش آلرژیک نشون بده!

ماسک ضد لک و روشن کننده صورت

کائولن ( خاک چینی )   یک قاشق غذاخوری       شیر یا آب ولرم   مقداری

کائولن را در ظرفی ریخته و کم کم آب یا شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید .آنقدر شیر یا آب اضافه کنید تا خمیری روان بدست آید . از این ماسک به صورت لایه ای نازک بر روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیه پوست را شستشو دهید .

ماسک سیب زمینی برای از بین بردن لک

سیب زمینی دارای خواص زیادی برای پوست می باشد . زیرا دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است . همچنین مصرف آب سیب زمینی باعث حفظ سفتی و انعطاف پذیری پوست شده ، موجبات کاهش خشکی پوست و رفع پوسته پوسته شدن است . خود سیب زمینی نوعی روشن کننده پوست به شمار رفته و باعث درخشش پوست می شود 

× یک عدد سیب زمینی پوست گرفته شده را رنده کرده و به همراه نصف یک انار دون شده داخل مخلوط کن  ریخته ویک قاشق غذاخوری آب به این مواد اضافه کنید. بعد از چند دقیقه که مواد باهم قاطی شده و به اصطلاح آبکی شدند ، آب نصف یک لیمو را به آن اضافه کنید. مواد را از صافی رد کرده و به پوست تان بزنید. شما حتی می توانید  باقی مواد را داخل قالب های یخ ریخته و در فریزر قرار دهید تا هر زمان که خواستید از ماسک استفاده کنید . تکه های یخ را داخل دستمال کاغذی گذاشته و صورت تان را با آن ماساژ دهید.

یک روش دیگر برای از بین بردن لکه پوست صورت : مقداری آب سیب زمینی خام را با یک قاشق چایخوری آب لیمو و مقداری عسل مخلوط کرده و با پنبه روی لکه های پوست بکشید .

لوسیون برطرف کننده لک های صورت

ترب کوچک   یک عدد                آبلیموی تازه   4 قاشق غذاخوری

ترب را شسته و پس از اینکه آن را  به همراه پوستش به صورت کاملا ریز رنده کردید با آبلیمو قاطی کنید . به مدت 2 روز با این محلول کاری نداشته باشید و در محیط خارج از یخچال نکهداری کنید . پس از دو روز این مخلوط را صاف کرده و لوسیون را داخل شیشه ای بریزید . همواره چندین مرتبه در روز این محلول را به وسیله پنبه  روی لک های صورت بخصوص لکه های آفتابی بمالید بسیار ثمربخش خواهد بود .

گاهی ممکن است دلایل بسیار ساده ای باعث بوجود آمدن لکه های سیاه روی پوست باشند . به عنوان مثال نور صفحه کامپیوتر، تلویزیون و نورهای فلورسنت بدون پوشش، بعد از مدتی ایجاد لکه در پوست می کنند .تولید زیاد هورمون های تولد به خصوص استروژن و پروژسترون , و همچنین جای جوش نیز موجب لکه های سیاه پوستی می شود. در این گونه موارد شما برای رفع و نابودی لک های پوستی خود میتوانید از میوه ها بهره ببرید .

شما میتوانید از میوه هایی همچون آناناس و پوست پرتقال بدین منظور استفاده کنید .

رفع لک های پوستی با آناناس :  آب یک چهارم یک عدد میوه آناناس بگیرید و به وسیله یک تکه پنبه به صورت خود بزنید و صبر کنید تا خشک شود .سپس صورت خود را با آب شستشو دهید . شما میتوانید این کار را هرروز تا حصول نتیجه دلخواه انجام دهید .

 در کنار این روش ، شما می توانید دو قاشق غذاخوری آب آناناس را با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کرده و خمیر حاصله را روی صورت خود بمالید. در نهایت پس از  25 دقیقه  آن را بشورید. این کار را سه بار در هفته امتحان کنید .

ماسک پرطرفدار برای رفع و نابودی لک صورت

نصف یک عدد سیب را به همراه 7 حبه انگور له کنید تا یک خمیر نرم و یکدست حاصل شود . این خمیر را روی پوست صورت خود گذاشته ، نیم ساعت صبر کنید . پس از طی این مدت زمان صورت خود را با آب خالی شستشو دهید . انگور موجود در این ماسک باعث بالا رفتن خاصی کشسانی پوست شما و سیب نیز باعث بهبود رنگ و روی شما و کمرنگ شدن لکه هایتان خواهد شد . این ماسک را هفته ای دو بار میتوانید با خیال راحت استفاده کنید .

همیشه به خاطر داشته باشید که هنگام فصل سرما روزی یک لیوان معجون آبلیمو و آب ولرم بنوشید . این کار به شما در رفع لکه های پوستی کمک شایانی می کند .

آب هویج نیز نقش بسزایی در درخشش پوست و نابودی جای زخم و لک دارد .

ترکیب ژل آلوورای تازه به همراه آب لیمو و خیار ، در عرض چند ماه میتواند لک های پوست را کاملا رفع کند . این مواد را باهم ترکیب نموده  ، 30 دقیقه روی پوست خود نگهدارید . سپس صورتتان را با آب سرد شستشو دهید .

کرم ضدلک صورت

هیدروکینون: قوی ترین کرم ضد لک

نکته مهم در مورد هیدروکینون این است که حتماً باید با تجویز پزشک مورد استفاده قرار بگیرد و معمولاً زمانی که کرم های ضد لک ضعیف تر نتوانستد لک شما را درمان کنند، کرم هیدروکینون تجویز می شود.

مهم ترین نکته منفی در مورد هیدروکینون عوارض جانبی آن است. هیدروکینون از تمام انواع دیگر کرم های ضد لک عوارض جانبی بیشتری دارد و به همین دلیل هم، معمولاً سعی می شود، درمان لک با استفاده از کرم های ضد لک دیگر انجام شود و در صورتی که این کرم تاثیری بر روی لک نداشتند، هیدروکینون مورد استفاده قرار گیرد.

رزورسینول: کم خطرترین کرم ضد لک قوی

بعد از هیدروکینون، قوی ترین ماده ضد لک، رزورسینول است. نکته بسیار مهم در مورد رزورسینول این است، که عوارض جانبی خطرناکی ندارد و خطرات استفاده از هیدروکینون ندارد. از سویی دیگر، به خاطر اینکه مانع رسیدن دانه های رنگی به پوست می شود، قدرت بسیار بالایی در درمان لک های قهوه ای دارد. به همین کرم های ضد لک حاوی رزورسینول و بهترین و کم خطرترین راه درمان لک های قهوه ای به حساب می آیند.

کوجیک اسید: کرم ضد لک عالی برای درمان کک و مک

مکانیزم اثر کوجیک اسید به این گونه است که دانه های رنگ را در سطح پوست پخش می کند. این روش درمان لک در درمان کک و مک بسیار خوب نتیجه می دهدچون که کک و مک تعداد زیادی لک های قهوه ای روشن و کوچک روی ناحیه بزرگی پوست پخش است. کوجیک اسید با پخش کردن این رنگدانه ها زیر پوست باعث از بین رفتن کک و مک و یک رنگ شدن پوست می شود.

از طرفی دیگر به دلیل اینکه کوجیک اسید عوارض جانبی کمی دارد، استفاده از آن روی ناحیه کک و مک پوست را اذیت نمی کند. در صورتی که برای درمان کک و مک، از کرم های ضد لکی که مواد موثر آن ها غیر از کوجیک اسید باشد، استفاده کنید، با توجه به گسترده بودن ناحیه کک و مک روی پوست، مقداری زیادی کرم ضد لک باید مصرف کنید و پوست تان ممکن است به شدت آسیب ببیند و درمان کک و مک عوارض جانبی زیادی داشته باشد. به همین دلیل بهترین و عالی ترین روش درمان کک و مک های معمولی استفاده از کرم های ضد لک حاوی کوجیک اسید است.

ربوتین: هیدروکینون طبیعی و کم خطر

آربوتین از میوه بیربری بدست می آید و ترکیب هیدروکینون با شکر است. به دلیل اینکه آربوتین از پیوند شیمیائی گلوکز و هیدروکینون به وجود آمده است، میزان قدرت از بین برندگی لک آن و در نتیجه عوارض جانبی آن بسیار کمتر از هیدروکینون است. عوارض جانبی آن خیلی کمتر از هیدروکینون است اما قدرت از بین برندگی لک آن مقداری کمتر از هیدروکینون است.

آربوتین زمانی که با مواد لایه بردار مثل رتینوئیدها (ویتامین A) یا اسیدهای میوه (AHA) همراه شود، تاثیر بسیار بالایی در درمان لک خواهد داشت. 

ویتامین : C بهترین روشن کننده پوست صورت

تفاوت اصلی کرم های ضد لک و روشن کننده در این است که کرم های ضد لک معمولا برای درمان لک های قهوه ای و تیره استفاده می شود، در حالی که کرم های روشن کننده برای درمان لک های کم رنگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند. کرم های روشن کننده معمولاً مانع از رسیدن دانه های رنگی به سطح پوست می شوند به همین دلیل قدرت کافی برای از بین بردن لک های قوی را ندارند.

در بین مواد روشن کننده پوست، ویتامین سی بهترین ماده روشن کننده پوست است. ویتامین سی علاوه بر جلوگیری از انتقال دانه های رنگ به سطح پوست کمی خاصیت لایه برداری هم دارد و البته توجه کنید که ویتامین سی با غلظت ۱۰% خاصیت روشن کنندگی دارد و در صورتی که غلظت ویتامین C استفاده شده در کرم ۲% باشد، دیگر خاصیت روشن کنندگی پوست ندارد و خاصیت ضد چروکی پیدا می کند و استفاده از کرم های حاوی ویتامین C که مخصوص درمان چروک هستند، برای از بین بردن لک های قهوه ای روشن تاثیری ندارند.

کرم ضد لک صورت سافتوپلاس

کرم ضد لک صورت سافتوپلاس

این کرم با دارا بودن ریزمغذی های کافی در داخل ترکیبات خود ، تاثیر بالایی در محو و از بین بردن لکهای صورت شما دارد . به طوری که شما تاثیر شگفت انگیز این کرم را از همان هفته های اول بر روی پوست خود مشاهده میکنید . این کرم خارجی ، با دارا بودن درصد بالای ویتامین C به همراه ویتامین E پوست شما را به خوبی تغذیه و آبرسانی میکند .

همواره به خاطر داشته باشید که لایه برداری نامناسب پوست نیز یکی از علل بوجود آمدن لکه های سخت است . همیشه پس از لایه برداری ضد َآفتاب مناسب پوست خود را استفاده کنید تا پوستتان تحریک پدیری کمتری داشته باشد . حتی توصیه مان این است که در یک جای تاریک و بدون نور (حتی بدون نور گوشی )عمل لایه برداری انجام شود . زیرا پوست در این حالت در نهایت آسیب پذیری قرار دارد .