تضمینی ها

درمان ترک پا با وازلین و بهترین روش های رفع ترک پا

درمان ترک پا با وازلین و بهترین روش های رفع ترک پا

ترک پا یکی از مقولاتی است که اکثر افراد دچار آن هستند . این مشکل که بر اثر دلایل مختلفی روی می دهد ، باعث ایجاد ظاهر نه چندان مطلوبی  در کف پای فرد می شود . این مساله در فصل تابستان به دلیل استفاده از دمپایی یا صندل نمود بیشتری پیدا کرده و باعث خجالت و شرمندگی فرد می گردد . زیرا همه ی ما دوست داریم که صاحب پایی صاف و سفید و بدون هرگونه ترک یا زخمی باشیم . شایع ترین دلیل ایجاد این عارضه ، خشکی و سرما و کم بودن رطوبت بدن است . البته این در صورتی است که ریشه ی مشکل به بیماری های بدن مربوط نباشد . زیرا یک سری از بیماری ها همچون : دیابت ، کم کاری تیرویید ، مشکلات گوارشی و کمبود ویتامین ها باعث بروز و ایجاد مشکل ترک پا در فرد می شوند و این گونه افراد هر محصول درجه یکی را هم که استفاده کنند بازهم  مشکل شان به طور کامال و دایمی برطرف نخواهد گردید . زیرا یک عامل درونی منشا بروز ترک پا در آنها بوده و تا زمانی که بیماری شان حل نشود مشکل به قوت خود باقیست . 

در مطلب زیر به تعدادی از روشهای برطرف کننده ترک پا می پردازیم . 

درمان ترک پا با آسپیرین

یکی از موادی که درمان و برطرف کننده ترک پا است ، قرص آسپرین می باشد . این قرص با داشتن پوست درخت بید در داخل ترکیبات خود باعث بهبود ترک پا می شود . جهت این کار شما بایستی تنتور آسپیرین ساخته و استفاده کنید . 10 عدد قرص آسپرین 300 میلی گرمی را پودر کرده مقداری الکل 70 درصد بدان بیفزایید و محلول را درون  ظرفی نگه دارید . به مدت 10 شب یک عدد گاز پانسمان را داخل این محلول خیسانده و آن را روی محل ترک یا پینه بسته قرار دهید . روی آن را با یک عدد پلاستیک پوشانده و سپس یک جفت جوراب نخی به پای خود بپوشانید . این محلول تا صبح کار خودش را انجام داده و ترک پای شما را از بین میبرد . صبح نیز پای خود را با آب سرد شسته و پوست پای خود را با کرم مخصوص پا چرب نمایید . همچنین شما بجای شستن معمولی با آب ، میتوانید از سنگ پا یا لیف نیز استفاده کنید و بعد از آن پایتان را چرب کنید . دستورالعمل فوق در التیام دردهای ناشی از واریس نیز موثر است . 

درمان ترک پا با وازلین , وازلین برای ترک پاشنه پا , رفع ترک پا با وازلین

درمان ترک پا با وازلین

پوست پاشنه پا به علت ضخامت بالای خود و تجمع سلول های شاخی و مرده به راحتی درگیر مشکل خشکی می شوند و حتی باعث بروز تغییر رنگ می دهد . البته عواملی همچون راه رفتن بدون جوراب و یا بدون دمپایی نیز نقش مهمی در بروز مشکل خشکی کف پا دارند . این مشکل با افزایش سن روز بروز بیشتر عود کرده و شدیدتر می شود . در این میان وازلین به عنوان یک ماده طبیعی رطوبت مورد نیاز پا را فراهم نموده و خشکی پوست کف پا و ترک آن را از بین میبرد . پای خود را با آب گرم شستشو دهید و وازلین را به پوست کف پای خود بزنید و ماساژ دهید . اجازه دهید این روغن جذب شود . سپس جوراب نخی را به پا کنید تا وازلین ترک های پای شما را درمان نماید . این کار را تا حصول نتیجه قابل قبول تکرار کنید . 

درمان ترک پا با گلیسیرین

یکی دیگر از روغن های پرخاصیتی که برای درمان ترک پا بکار می رود گلیسیرین است . گلیسیرین روغنی بی بو و شفاف است و در اکثر ترکیبات پوست و زیبایی به کار می رود .

جهت از بین بردن ترک پا با استفاده از روغن گلیسیرین ، ابتدا پاهای خود را با آب گرم و صابون بشویید و سپس با استفاده از سنگ پا ، کف پای خود را بسابید . پس از خشک کردن پاها ، گلیسیرین را به مناطق ترک خورده و زبر پا بزنید و به مدت چند دقیقه کف پای خود را ماساژ دهید و بعد از مدتی جوراب نخی به پا کنید . صبح پاهای خود را بشویید . این کار را تا حصول نتیجه دلخواه هر روز تکرار نمایید . 

درمان ترک پا با جوش شیرین , جوش شیرین برای ترک پاشنه پا , رفع ترک پا با جوش شیرین

درمان ترک پا با جوش شیرین

جوش شیرین با دارا بودن خواص آنتی باکتریایی و ضدقارچی خود ، درمانی موثر در برطرف نمودن ترک و زبری پا می باشد . شما با استفاده از دستورالعمل زیر میتوانید مشکل ترک پای خود را حل نمایید . برای تهیه این ماسک خانگی شما به مواد زیر نیاز دارید :

3 قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل تشتی که نصفش را پر از آب گرم نموده اید بریزید . پس از حل شدن جوش شیرین ، پاهای خود را به مدت یک ربع درون این آب قرار داده و سپس با استفاده از سنگ پا ، محلول باقیمانده را به صورت لایه بردار روی پا ریخته و سوهان کشی انجام دهید . سپس پاهایتان را آبکشی نمایید . از این لایه بردار میتوانید هفته ای یکبار استفاده نمایید . 

درمان ترک پا با استفاده از حنا

حنا به دلیل دارا بودن خواص گیاهی گاهی در درمان ترک پا مورد استفاده قرار می گیرد . افراد نسل قدیم معتقدند این ماده با خاصیت نرم کنندگی و خنک کنندگی باعث برطرف شدن نه چندان موثر ترک کف پا می شود . استفاده از این روش چندان توصیه نمی گردد . زیرا طبق تحقیقات کلینیکی ، ترکیبات حنا نوعی خشک کنندگی را به همراه خود داشته و بخصوص از این ماده در مناطق زخمی به هیچ وجه استفاده نکنید . زیرا عفونت را به دنبال خود خواهد آورد . 

درمان ترک پا با روغن زیتون , روغن زیتون برای ترک پاشنه پا , رفع ترک پا با روغن زیتون

روغن زیتون برای رفع ترک پا

در کل دنیا جهت درمان خیلی از بیماری ها از روش روغن تراپی استفاده می شود . زیرا پایه و اساس بسیاری از بیماری ها خشکی پوست بوده و استعمال روغن در محل بروز عارضه باعث رفع مشکل میگردد . ترک پا نیز یکی از این مشکلات بوده و شما می توانید از روغن زیتون جهت برطرف کردن ترک پای خود بهره بجویید . این روغن نسبت به روغن های دیگر معتدل تر می باشد . منتهی هیچگاه به روغن زیتون هایی که در سوپر مارکت ها به فروش می رسد اعتماد نکنید . روغن زیتونی را خریداری کنید که بوی خود زیتون را بدهد . 

طبق گفته های متخصصان طب سنتی استفاده از روغن زیتون به مدت 40 روز باعث درمان خیلی از بیماری ها گردیده و مشکلات را برطرف می کند . منتهی مشکل ترک پا در مدت بسیار کوتاهتری برطرف می شود . جهت درمان ، روغن زیتون را شبها به پاهای خود مالیده و صبح نیز آن را پاک نمایید . 

از بین بردن ترک پا با سرکه

استفاده از مواد خانگی همواره جزو راحت ترین و قابل دسترس ترین گزینه ها جهت برطرف نمودن هر مشکلی بوده است . چنانچه شما دچار مشکلاتی از قبیل خشکی یا ترک پا باشید سریعا سراغ گزینه خانگی که راحت و ساده می باشد خواهید رفت . جهت درمان ترک پا ، سرکه سفید یکی از مواد خانگی می باشد . 

یک لیوان سرکه سفید را به همراه 20 قطره عصاره روغنی و 7 لیتر آب ترکیب نموده و پاهای خود را به مدت یک ربع درون این محلول قرار دهید . پس از طی این مدت ، پاهای خود را به وسیله سنگ پا لایه برداری نمایید . 

سرکه نه تنها در رفع ترک پا ماده ای موثر است ، بلکه جهت رفع خستگی پا ، درمان قارچ ناخن و نیز مشکلات پای ورزشکاران نیز بکار میرود . 

درمان سریع ترک پا

استفاده از انواع روش های سنتی و یا پزشکی برای رفع مشکل خشکی و ترک پا از افکاری است که به ذهن افراد می رسد . هر کدام از موارد فوق طرفداران خاص خود را دارند . ولی در میان این گزینه ها ، استفاده از کرم های رفع ترک پا بیشتر از سایر موارد به ذهن همه خطور می کند . یک کرم ترک پای خوب و با کیفیت با دارا بودن گزینه های زیر تاثیر مطلوبی در یفع ترک پا دارند و به نوعی درمانگر محسوب می شوند . در مطلب زیر به مشخصاتی که بهترین کرم های ترک پا دارند اشاره می کنیم . 

بهترین کرم ترک پا

یک کرم ترک پای خوب بایستی دارای خاصیت آبرسانی و تغذیه کنندگی بالایی را دارا باشد  تا بتواند سد دفاعی و سرسخت رویین پوست پینه بسته را از بین برده و املاح و مواد معدنی مورد نیاز را به سطح زیرین پوست برساند . همچنین بایستی دارای ترکیبات لایه برداری و اسکراب مانند باشد تا قدرت از بین بردن سلول های شاخی و مرده را داشته و بعلاوه پوست را شفاف سازی و نرم کند . این مواد شامل : اوره ، آلفا هیدروکسی اسید ( AHA ) ، اسید سالیسیلیک ، پنتاویتین ، روغن های گیاهی همچون روغن زیتون ، گلیسیرین و شی باتر ، موم عسل یا ترکیبات حاوی عسل و ... می باشند . 10 الی 20 درصد ترکیبات کرم های رفع ترک پا شامل اوره هستند . این ماده باعث حفظ تعادل در رطوبت و چربی پوست می‌ شود . در واقع عمل آبرسانی به پوست را فعال تر کرده و حتی باعث سفیدی پوست نیز می شود . 

آلفا هیدروکسی اسید یا همان AHA نیز جزو ترکیبات گیاهی است که برگرفته از گیاهان بوده و با دارا بودن خاصیت اسیدی باعث لایه برداری می شوند . این ماده جزو منابع محبوب پوست بوده و باعث جوانسازی می گردد . زیرا دارای ماده حیاتی کلاژن است . 

اسید سالیسیلیک نیزدارای ترکیبات کراتولیتیک می باشد که موجب از بین بردن ضایعات پوستی گردیده و باعث بیرون ریختگی لایه بیرونی پوست می شود . این ماده مناسب پوست خشک بوده و به بهبود سیستم ظرفیت اتصالی رطوبت دهی به پوست کمک شایانی می کند . 

پنتاویتین با ساختار مرطوب کنندگی قوی خود ، باعث رطوبت رسانی به لایه های زیرین پوست گردیده و بافت را به خوبی آبرسانی می نماید . 

شی باتر یا همان کره ی بدن نیز با دارا بودن مواد روغنی و چرب مواد مغذی پوست را تامین نموده و به طور مستقیم به بافت آسیب دیده و خشک می رساند . 

 

 البته در کنار مواد فوق ، ترکیبات آنتی باکتریایی و ضد قارچی نیز بسیار موثر بوده و روند درمان ترک پا را نیز تسریع می بخشند . 

یک کرم ترک پای خوب ، پوست دهیدراته شده را رطوبت رسانی کرده و آن را تازه میکند . بطوریکه کف پای یک فرد مسن ، به مانند پای کودکی تازه متولد شده میشود . 

کلام آخر : همواره از چاقی بپرهیزید . زیرا چاقی یکی از دلایل اصلی ترک پا می باشد . 

کفش تنگ و نامناسب نیز نقش مهمی در بروز ترک پا ایفا می کند . همچنین از پوشیدن کفشهای بندی و عقب باز خودداری نمایید . زیرا این کفش ها باعث از بین رفتن رطوبت طبیعی بدن می شوند . 

بالا رفتن سن ، استفاده از آب داغ بخصوص در فصل سرما ، سرپا ماندن زیاد ، پایین بودن آب مصرفی و استفاده از شوینده های نامناسب همچون صابون از دیگر عوامل بروز خشکی و ترک پا هستند . 

کفی های مخصوص پوست از جنس سیلیکون نیز برای پای ترک خورده بسیار مناسب است . شما از این کفی ها برای پیشگیری و عدم برگشت مشکل می توانید استفاده کنید .