تضمینی ها

تقویت مژه و ابرو جلوگیری از ریزش مژه ها و ابرو ها

تقویت مژه و ابرو جلوگیری از ریزش مژه ها و ابرو ها

 قبل از اینکه در باره روشهای تقویت مژه بخواهیم توضیح بدهیم ، ابتدا باید راجع به کارها و اعمالی  که باعث ریزش مژه میشوند  اطلاعاتی داشته باشیم . این مساله بسیار حایز اهمیت هست ، زیرا با رعایت و جلوگیری از انجام این کارها نصف راه رو برای حفظ مژه های موجود طی کرده ایم . اعمالی که باعث ریزش مژه و تشدید  این مشکل میشوند عبارتند از : انجام عمل اکستنشن ، خوابیدن با آرایش ، تغذیه نامناسب ، بیماری ، بیماری های هورمونی مانند کم کاری و پرکاری تیرویید و بیماری های داخلی ، کم کاری هیپوفیز و کم کاری غده پاراتیرویید ، مصرف طولانی مدت برخی داروهای ضد کلسترول، ضد انعقاد خون ، ضد تیرویید، ایندرال، والپروییک اسید. ، مصرف کوکائین ، مسمومیت با داروهایی مانند بیسموت، آرسنیک ، مصرف زیاد ویتامین A ،رژیم های لاغری بسیار کم کالری یا سوء تغذیه ، انواع کم خونی به ویژه کم خونی فقر آهن و کم خونی داسی شکل ، بیماری های مزمنی مانند آکنه ، روزاسه و پسوریازیس  رادیوتراپی برای تومورهای چشم ، آسیب های حرارتی (گرما وسرما) در ناحیه پلک ها و حاشیه پلک ها مانند سوختگی ها و فریز کردن پلک ها . ، تتوی لبه پلک ها و پشت پلک ها ، حالات روحی مانند تنش، افسردگی ، ترس، اضطراب و بی قراری ، استفاده از ریمل مژه و ابرو ، اختلال مو کنی یا تریشوتیلومانیا  ، تیرویید ، آلوپسی آندروژنیک ، اگزما ، شیمی درمانی ، کمبود بیوتین و پروتئین و آهن.

بهترین روش های تقویت مژه و ابرو

روشهای مختلفی برای تقویت مژه ها پیشنهاد شده است  که بهترین هایش در مطلب زیر آورده شده است

روغن درمانی: تاثیر بالای روغن های گیاهی همچون : مانند روغن کرچک، روغن نارگیل، روغن سیاه دانه، روغن فندق، روغن آووکادو، روغن بادام شیرین، روغن زیتون و روغن آرگان بر کسی پنهان نیست . این روغن ها با دارا بودن مواد مغذی و آبرسان ، باعث رشد و سلامت تارهای مژه شده و از ریزش آنها نیز جلوگیری مینماید . 

«روغن نارگیل برای مو، روغن زیتون برای مو، روغن سیاه دانه برای مو» این کلمات برایتان آشنا هستند؟ پس مطمئن باشید که برای رشد سریع مژه در یک هفته هم تاثیر خود را دارد.

روغن سیاهدانه : یکی از دلایل ضعیفی و ریزش مژه ها استفاده زیاد و بی رویه از ریمل می باشد . جهت رفع این مشکل شما میتوانید از روغن های گیاهی استفاده نموده و مژه هایتان را پرپشت و مشکی کنید . برای این منظور از روغن سیاهدانه یاری بگیرید . جالب است بدانید که روغن سیاهدانه علاوه بر مژه ، برای تقویت و پرشت شدن مو و ابرو نیز استفاده میگردد .

روغن کرچک: روغن کرچک را حتما می‌شناسید. از آنجا که این روغن امتحان خود را برای رشد مو و ابرو پس داده است، می‌تواند برای تقویت مژه هم انتخاب مناسبی باشد. این روغن معجزه آسا باعث ضخیم شدن، استحکام و رشد سریع مژه‌ها می‌شود.

ویتامین ای E: ویتامین ای علاوه بر اینکه باعث رشد مو میشود ، از شکنندگی مو و مژه نیز جلوگیری میکند .منبع اصلی ویتامین ای در غذاها موجود است . همچنین جهت سهولت میتوانید کپسولهای حاوی ویتامین ای را از داروخانه ها تهیه کنید . غلاف کپسول ویتامین ای را سوراخ نموده و با استفاده ازیک وسیله مناسب مثل برس تمیز شده یک ریمل ، آنرا به مژه های خود بزنید . جالب است بدانید که  روغن کرچک نیز حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای می باشد . 

استفاده از چای سبز: شما میتوانید از  چای سبز برای رشد مژه خود استفاده کنید . طریقه استفاده از چای سبز برای رشد مژه بدین صورت است : بعد از دم کردن چای سبز ، اجازه دهید سرد شود و سپس  دستمالی نخی را به چای سبز خنک شده آغشته نمایید و دستمال را روی مژه ها بگذارید تا مژه ها مرطوب شوند . کافئین و فلاونوئید موجود در چای سبز، موجب رشد سریع مژه می‌شود.
درمان با آلوئه ورا: برای پرپشت شدن، تقویت مژه و رشد بیشتر آن، مقداری از ژل تازه آلوئه ورا را از درون برگ‌های آن خارج کنید. قبل از خواب با برس تمیز ریمل ، ژل را به صورت مستقیم روی مژه بزنید. این کار نوعی دوپینگ برای مژه های شما به حساب می آید . زیرا ژل آلوئه ورا دارای مواد مغذی بسیاری میباشد و باعث رشد سریع مژه و تقویت آن می‌شود.


بررسی برندهای تقویت مژه ماوالا  ،latisse ،سینره ،سریتا و اکسیلیا

در واقع ماده تقویتی درون محلول تقویت مژه latisse    دارای کاربرد دیگری بوده و برای رفع یک بیماری چشمی بکار میرفته است  و به طور اتفاقی متوجه عارضه جانبی این ماده که همان تقویت مژه بوده ، شده اند . به همین دلیل در تمامی موارد پاسخگوی نیاز مردمی نبوده و اثراتش در حد یه عارضه جانبی می باشد .  به علاوه بر این قیمت بسیار بالا و اجبار به استفاده دایمی این محصول از ایرادات وارده برآن می باشد .
برند ماوالا علاوه بر دسترسی سخت و تقریبا ناممکن خود بیشتر درجهت کاهش ریزش مژه تاثیر گذار است تا رشد و رویش مژه .
محلولهای مختلفی برای تقویت و رشد مژه در بازار موجود است . مارک هایی از جمله محلول های تقویت مژه سینره و سریتا در بین مردم  دارای بازخوردهای متفاوتی هستند که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد . سوای مساله قیمت و برند و بروز یا قدیمی بودن یک محصول ، افراد معمولا  به کیفیت یک محصول رتبه بیشتری می دهند . زیرا ما همواره به پوست و موی خود ارزش بالایی نهاده و هیچ گاه هر چیزی به خودمان نمی مالیم . در این بین مارک های سینره و سریتا به دلیل تبلیغات گسترده جایگاه شناخته شده ای در میان مردم برای خود باز کرده اند . ولی آیا اینها بهترینند ؟ از نتایج نظرسنجی که در بین مردم  برگزار شده این طور بر می آید که افراد آن نتیجه ای  که از این محلول تقویت مژه داشتند ، ندیده اند . زیرا یک محصول علاوه بر از بین بردن مشکل فرد که همان کم پشتی یا ریزش مژه است ، باید نتیجه مثبتی عاید فرد کند و طبیعتا این نتیجه هنگامی که توقف مصرف و اتمام  یک محصول باعث بازگشت مشکل مژه می شود , حصول نمیابد . این دو وقتی مورد استفاده قرار میگیرند خوب نتیجه میدهند . ولی این اثر باید دایمی باشد و غیر قابل بازگشت . نظر شما چیست؟
اکسیلیا :شما میتوانید با مراجعه به  قسمت نظرسنجی این محلول شاهد درصد پایین رضایت مشتری بالایی باشید . بطوریکه این محصول از لحاظ علاقمندی عمومی و امتیاز کاربران  و بازار عدد 0.5 ( نیم )را از کل عدد 5 بدست آورده است . از سوی دیگر فرچه معمولی و ساده  ی بدون مژه محلولهای نامبرده در فوق نشانگر کیفیت پایین محصول میتواند باشد .

تقویت مژه بعد از کاشت

روشهای زیادی برای زیباتر کردن مژه های خانم ها وجود دارد .گزینه هایی همچون استفاده از سرم‌هاي بلند و تقويت‌كننده، مژه‌هاي مصنوعي چندبار مصرف ویا انجام دادن اكستنشن‌ مژه  جزو این روشهاست.  اما مساله اين است كه این روشها هیچ کدام ماندگار نبوده و در مدت زمان کوتاهی از بین میروند .پس شما باید مشکل خود را از پایه و اسا رفع نموده و با استفاده از یکسری روشها زیبایی مژه های خود را دایمی کنید . بعضی خانم ها انجام کاشت مژه را روشی مناسب جهت زیبایی مژه های خود انتخاب میکنند . در زیر اطلاعاتی کامل و جامع برای شما در مورد کاشت مژه یا اکستنشن مژه مصنوعی  آورده ایم . امیدوارم نهایت استفاده را ببرید .

انواع کاشت مژه

دو نوع كاشت داريم؛ كاشت دائم و موقت. در كاشت موقت دوام مژه ها تنها یک هفته می باشد.  زیرا چسبی که در ابن نوع کاشت بکار برده میشود دارای دوام و مانگاری پایینی است. كاشت مژه مصنوعي روش جديدي است كه به شما كمك مي‌كند تا مژه‌هاي‌تان را بلندتر و خوش‌حالت‏تر كنيد و زيباتر به نظر برسيد. اما این روش آسیب های زیادی را شاید به مژه ها و یا حتی چشمان شما بزند. در زیر روشهایی برای کاستن این آسیب ها و همچنین تقویت مژه ها بعد از کاشت را برای شما آورده ایم .

تقویت مژه با تغذیه

-  با توجه به اینکه ساختار مو توسط کراتین ساخته می شود. پس،  اگر شما اقداماتی را جهت تقویت موهای خود انجام  به طورقطع  مژه هایتان نیز تقویت خواهد ‌شد.

- شما بایستی پایه و اساس رژیم غذایی و تغذیه خود را اصلاح نمایید . این اولین و مهمترین گام جهت تقویت مژه است .  پس در رژیم غذایی خود استفاده از ویتامین ها و مواد مغذی را به حداکثر برسانید . 

-   با کمک یک مشاور و متخص پوست و مو چرخه رشد و ریزش موها و مژه های خود را کنترل کرده نسبت به تقویتشان اقدام نمایید .

- جهت تقویت مژه های خود از روغن ها و روشهای گیاهی بهره بگیرید و آن ها را از ریشه تغذیه کنید . روغن زیتون و روغن کرچک باعث تقویت و رشد مژه ها می شوند. بهتر است شب ها با فرچه نازکی از این روغن ها به مژه هایتان بمالید و صبح با آب گرم مژه هایتان را شستشو دهید .

- استفاده از برس مخصوص مژه، باعث آراستگی ظاهر مژه ها و همچنین تقویتشان میشود . این کار را مرتب و بطور روزانه انجام دهید .  

- غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند را اضافه کنید.

برای تقویت مژه هایمان چکار کنیم؟

  • با شانه کوچک مژه ها را شانه بزنید : شاید تا پیش از این به ذهنتان خطور هم نکرده که شما باید مژه هایتان را هم مثل موهایتان شانه بزنید . پس حتما از امروز این کار را انجام دهید . شانه کردن مژه ها علاوه بر اینکه آنها را مرتب نشان میدهد ، باعث تقویت رشد آنها نیز می شود .در بازار شانه های ظریفی بدین منظور وجود دارند .
  • حتما آرایش چشم را پاک کنید :  هیچگاه با آرایش به رختخواب نروید . حتی اگر هیچ گونه آرایشی بر چهره نداشته باشید . زیرا آلودگی هوا مساله کمی نیست که بتوان از آن به سادگی رد شد . هر شب هنگام استراحت صورت و چشمان خود را با تونر یا شیر پاک کن مناسب پوست خود به آرامی پاک کنید . چشمان خود را نیز به وسیله پاک کنده های مخصوص چشم پاکسازی نمایید تا مژه هایتان در طول شب نفس بکشند 
  • به مژه هایتان وازلین بزنید :استفاده از وازلین به پرپشتی و بلند شدن مژه ها کمک شایانی میکند . پس از این ماده حتما استفاده نمایید .در این کار مداومت نمایید تا نتیجه دلخواه خود را بدست آورید . 
  • استفاده از روغن های طبیعی : روغن های طبیعی تاثیر بسزایی در رشد و بلند شدن مو و مژه دارند .شما میتوانید برای این کار از روغن هایی همچون : روغن زیتون، جوجوبا و کرچک  که حاوی ویتامین و مواد معدنی میباشند ،  استفاده کنید.
  • مکمل های ویتامین E را امتحان کنید : ویتامین E  باعث رشد سریعتر مژه و تقویت هرچه بیشتر آن میشود .جهت تقویت مژه با روغن ویتامین E میتوانید از یکسری محصولات و لوسیونهای که بدین منظور تولید شده اند استفاده نمایید . همچنین قرص ویتامین E نیز با تجویز پزشک باعث نتیجه گیری بهتر و زودتر در این زمینه میشود .  

سرم تقویت مژه و ابرو اسلش

با این سرم زیبایی چشمگیر و فوق العاده بدست آورید و دیگران را تحت تاثیر خود قرار دهید . سرم تقویت کننده مژه و ابرو اسلش هر آنچه که مژه ها و ابروهایتان به آن نیاز داشته باشند را برای شما فراهم می آورند . بیوتین موجود در این محلول ،به مانند یک معجزه در تقویت و رویش مجدد مژه های شما تاثیر گذاشته و شما با مصرف مرتب و منظم خود نتیجه ای فراتر از آنچه که میخواهید را بدست می آورید .این محلول علاوه بر دارا بودن بیوتین ، حاوی ویتامین های مغذی از جمله : ویتامین ب 7  ، ویتامین E  ،ویتامین A ، ویتامین ب 5 ، لینوئیک اسید  و آرژنین می باشد که همگی خوراک مو بوده و بافت مژه و ابروی شما را احیا می بخشد . یکی دیگر از مزیت های این محصول ، عدم وجود ترکیبات حاوی پارابن است . همانطور که میدانید مواد حاوی پارابن به دلیل نفوذی که به همراه محصولات آرایشی-بهداشتی به عمق پوست دارند، اثرات مخرب خود را در انتهایی ترین لایه های زیرین این بافت ها برجای می گذارند. از جمله این اثرات مضر، سوزش و التهابات پوستی، درماتیت، سرطان، واکنش های حساسیتی و ... می باشد. تحقیقات اخیر درباره پارابن ها نشان می دهد که این مواد در بدن انباشته شده و با افزایش تولید استروژن سبب گسترش تومورهای سرطانی، به خصوص تومورهای سرطان سینه می گردند. .سرم تقویت مژه و ابروی اسلش افتخار دارد که با بدست آوردن بالاترین درجه رضایت در بین مصرف کنندگان خود ، محبوبیت بالایی را کسب کند .فرچه ی سرم تقویت کننده مژه و ابروی اسلش با طراحی تخصصی ریمل مانند خود مژه و ابرو های شما را از پایه تقویت کرده و مواد مغذی که در بالا نامبرده شد را به ریشه مژه های شما میرساند . این سرم با دارا بودن پیشرفته ترین تکنولوژی و بروزترین فرمولاسیون چنان به عمق بافت مژه شما نفوذ میکند که شما پس از مدت کوتاهی شاهد تغییرات چشمگیر در چشمان و ابروان خود خواهید شد . سرم پرپشت کننده مژه و ابروی اسلش با بهره گیری از با کیفیت ترین مواد آمریکایی ابرو و مژه های شما را تقویت نموده و روحیه زیبا بودن  و جوانی را به شما خواهد بخشید .
حال انتخاب با شماست ....