تضمینی ها

بهترین سفت کننده پوست صورت و بدن برای سفت شدن پوست

بهترین سفت کننده پوست صورت و بدن برای سفت شدن پوست

بهترین سفت کننده های پوست

توصیه های طبیعی و گیاهی برای بهتر سفت شدن پوست

در مقاله زیر به بهترین سفت کننده های پوست میپردازیم .

یکی از آسان ترین و دم دست ترین مواد برای سفت کردن و جوانسازی پوست صورت،تخم مرغ است.سفیده تخم مرغ بهترین سفت کننده پوست صورت است.سفیده تخم مرغ تازه را از زرده آن جدا نموده و با چنگال بزنید. این کار را تا رسیدن به مرز کف کردن تخم مرغ ادامه دهید. سپس آن را به پوست صورت مالیده و تا خشک شدن آن روی پوست تامل کنید. صد البته از این نکته باید آگاه باشید که در کل قبل از استعمال هر نوع ماسک و ... پوست بایستی به طور کامل پاکسازی شده باشد و هیچ ماده زاید و آرایشی  روی پوست نباید وجود داشته باشد تا تاثیر گذاری  این ماسک که بهترین سفت کننده پوست است بیشتر و بهتر شود.. بدیهی است اعمالی همچون بخور دادن یا ماساژ پوست کمک زیادی به بهبود جذب بالای ماسک خواهد کرد. در ادامه مطلب  پرداخت بیشتری به ماساژ پوست  خواهیم داشت. با ما همراه باشید

سفیده تخم مرغ به تنهایی باعث کلاژن سازی پوست می شود. البته اضافه کردن یک سری از مواد طبیعی و گیاهی باعث تسریع این امر خواهد شد. یکی از این مواد آبلیموی طبیعی است که علاوه براینکه یکی از بهترین سفت کننده های پوست صورت است باعث سفید و روشن شدن پوست  نیز می شود. البته این نکته را باید اضافه کنیم که آبلیمو به دلیل دارا بودن خاصیت اسیدی، مناسب پوست چرب می باشد و افرادی که دارای پوست خشک می باشند نباید از این ماده در ماسک های خود استفاده کنند. برای رهایی از پیری زودرس شما می توانید حتی از پوسته ی تخم مرغ نیز استفاده کنید. برای ساخت این ماسک جادویی ، پوسته های تخم مرغ را  خرد کرده و پس از آن روی سینی های مکعب یخ قرار دهید. سپس ان را با کمک آب در حرکت دایره ای به صورت بچسبانید. این روش نه تنها چین و چروک صورتتان را کاهش می دهد، بلکه بافت پوست را نیز نرم میکند.

سفت کردن پوست صورت با یخ

سفت شدن پوست صورت با یخ

یکی دیگر از روشهای آسان و راحت برای زیبایی و جوانی پوست ، استفاده از یخ است.یخ یکی دیگر از بهترین سفت کننده پوست صورت به شمار میرود. ماساژ چند قطعه یخ بر روی صورت به مدت حداقل دو بار در هفته  باعث درخشش طبیعی پوست شما می شود. یخ با شوکی که به پوست شما وارد می کند باعث تاثیر زود هنگام می شود. یخ را در یک پارچه ی نرم بپبچید و آنرا بر روی صورت خود قرار دهید. این کار علاوه بر جوانسازی و سفت کردن پوست صورت، باعث کاهش آکنه و به مرور زمان رفع آن میشود. یکی دیگر از ماسک هایی که جزو بهترین سفت کننده صورت است ، مخلوط مقدار کمی آب خیار  و آب گل سرخ در یک قالب یخ منجمد شده است که باعث زیبا شدن پوستتان شده و به روشن شدن آن کمک میکند.

امیدوارم مطالعه مقاله بهترین سفت کننده پوست صورت خسته کننده نبوده و ادامه مطالب را که برایتان ترفندهای جذاب و مفیدی  گفته ام ، با حوصله مطالعه کنید.

10 ماده عالی که برای سفت شدن پوست صورت بکار میرود

  • نارون کوهی
  • زاج
  • مولتانی میتی(خاک رس قهوه ای)
  • نمک اپسوم
  • پودر دانه قهوه
  • گوجه فرنگی
  • پاپایا
  • ژل آلوئه ورا
  • آب لیمو ترش
  • ماست

ترفندی برای بالا بردن جذب محصولات زیبایی

اگر شما پیش از استفاده از کرم شب یا هر محصولی که به پوستتان می زنید، تکه یخی را به صورتان بمالید، جذب ماده را به طور طبیعی افزایش میدهید.یخ به دلیل تاثیری که برروی مویرگهای صورت میگذارد، کشش پوست را بالا برده  و خودبخود محصول بهتر جذب میشود

امروزه استفاده افراد از ماسک های کلاژن ساز برای به تاخیر انداختن روند پیری و سفت شدن پوست صورت بسیار رواج پیدا کرده است. زیرا همانطور که میدانید کلاژن به عنوان معجزه زیبایی پوست شناخته شده است. سعی کنید از مواد کلاژن دار  بجای ماسک بیشتر به صورت خوراکی استفاده کنید. زیرا جذب کلاژن از طریق خوراکی بسیار بیشتر از استعمال ماسک بر روی صورت است

از مواد کلاژن ساز میتوان به گوجه فرنگی،میوه های قرمز یا نارنجی رنگ مانند انگور قرمز،توت فرنگی  همچنین میوه های دارای ویتامین c اشاره کرد که برای کلاژن سازی پوست بسیار مفیدند و بهترین سفت  کننده ی پوست هستند.

ماده سیلیس باعث بالا رفتن جذب کلاژن میشود. ساختار سیلیس به گونه ای است که میتوان گفت این ماده معجزه آسا پیش نیازی برای بوجود آمدن کلاژن است . سیلیس  منبع کلاژن و راز نهفته زیبا رویان جهان است. افزایش سیلیس در بدن باعث به تاخیر افتادن و کاهش روند پیری در پوست، مو و حتی استخوان است. پس این ماده سحرانگیز را فراموش نکنید.

از ابتدایی ترین نشانه های پیری به وجود آمدن چروک در پوست اطراف چشم و افتادگی کناره های لب است. برای پیشگیری و رفع این مشکل، رعایت راهکارهایی همچون بالا بردن میزان مصرفی آب،تنظیم ساعات خواب،اصلاح اصول تغذیه ای  همچون عدم استفاده از فست فود،غذاهایی با ترانس چربی بالا و شور و فرآوری شده و تراریخته، استفاده دایمی از ضد آفتاب با spf بالای 15، شستشوی مناسب ومنظم پوست با یک شوینده ملایم، استفتده از پاک کننده و تونر مناسب با جنس پوست صورت، استفاده از مرطوب کننده و لایه بردار مناسب پوست الزامی است.

در کنار اینها حرکات ورزشی همچون ماساژ پوست از بهترین سفت کننده های پوست صورت به شمار می روند. یکی از مزایای این روش این است که شما نیاز به هیچ آموزش یا تجهیزات خاصی ندارید و میتوانید در هر زمان و مکانی این تمرینات را انجام دهید.

یوگای صورت برای سفت شدن پوست صورت

اجرای یوگای صورت ویژه ی  سفت شدن پوست صورت

این ورزش حداقل باید به مدت یک دقیقه انجام شود. چشمان خود را ببندید و به آرامی نفس بکشید و صورت خود را تا جایی که امکان دارد سفت مچاله کنید.  بازدم انجام دهید و زبان خود را تا جایی که میتوانید بیرون بیاورید. چشمهای خود را باز کنید و ابروها را بالا ببرید.

سفت شدن پوست صورت با ورزش

مستقیما به جلو نگاه کنید و انگشت سبابه خود را در وسط استخوان گونه قرار دهید.محکم روی پوست خود فشار داده وبا استفاده از انگشتان ، دایره های کوچکی را ایجاد کنید.لبهای خود را به شکل O در آورید .سپس سبهایتان را عقب بکشید تا لبخند عریضی داشته باشید.ابرئ و چشمانتان را عمیق کنید این تمرین تقریبا همان تاثیر را به عنوان بالا بردن ابروها دارد. انگشت سبابه خود را زیر هرچشم قرار دهید و هر انگشت را به سمت بینی خود فشار دهید.دندان های خود را با لبان خود مخفی کنید و دهان خود را مقداری باز کنید.به مدت 30 ثانیه به سقف نگاه کنید. در حالیکه پلک های بالایی شما تکان میخورند و میلرزند.

سفت شدن پوست صورت با ورزش

سفت شدن پوست صورت با طب سنتی 

طب سنتی جزو روشهای درمانی است  که امروزه اکثر افراد به آن روی می آورند.توصیه می شود که از این روش قبل از مراجعه به کلینیک ها  استفاده شود. پوست  دور چشم به دلیل نازک و حساس بودن زودتر از باقی نواحی صورت دچار مشکل پیری و چروک میشود. شما میتوانید از روغن کرچک و یا ترکیب روغن بادام شیرین به همراه روغن صمغ کندر برای درمان چروک دور چشم استفاده کنید

برای رفع چروک پوست توصیه می شود که یک تکه پاپایا( انبه هندی) را به پوست صورتتان مالیده و بعد از مدتی صورتتان را بشویید.این ماده نه تنها چین و چرک پوستتان را از بین میبرد ، بلکه باعث روشن تر شدن پوست نیز می شود.از این ماده میتوانید روزانه و همچنین روی پوست گردنتان استفاده کنید.این ماده از بهترین سفت کننده های پوست صورت است.

قطره روغن رازیانه باعث صاف شدن چین و چروک و سفت شدن پوست صورت  میگردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود میبخشد .همچنین شما میتوانید از ترکیب 4 قطره از این روغن با یک سفیده تخم مرغ، مقداری عسل ،4 قطره اسانس صندل یک ماسک گیاهی ساخته و آن را روی پوست تمیز به مدت 20 دقیقه بگذارید. پس از طی این مدت  پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید. این ماسک را میتوانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده کنید. اسانس صندل موجود در این ماسک باعث تقویت بافت همبند شده و بنابرین باعث بهبود گردش خون در پوست می شود.این ماسک  طبیعی برای سفت شدن پوست  صورت بکار میرود .

سفت شدن پوست صورت با طب سنتی

توصیه ی  درمانگران طب سنتی  برای سفت شدن پوست صورت استفاده از روغن ماهی از سنین 25-26 سالگی بطور شبانه است.چنانچه این  ماساژ را به طور صحیح انحام دهید میتوانید از بروز چین و چروک در پوست صورت خود  تا اواخر دهه 50 جلوگیری کنید.برای این منظور کافیست مقدار اندکی از روغن ماهی را به سرانگشتان دست خود مالیده و عضلات صورت کنار لب ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشمها را به آرامی ماساژ دهید.

در یک ساعت چروک خود را محو کنید

چنانچه به یک مهمانی دعوت شده اید و میخواهید در کوتاه ترین زمان ممکن چین و چروک های سطحی خود را از بین ببرید، پیشنهاد می کنیم از ماسک گلیسیرین و مغز خیار برای برطرف کردن چین ها استفاده کنید. 

استفاده از این ماسک به مدت 7 روز علاوه بر تقویت سلولهای پوستی  و آبرسانی مناسب به برطرف شدن خشکی پوست و چین و چروک های ایجاد شده در سطح پوست کمک میکند. این ماسک را میتوان ماسک اورژانسی نیز نامید

برای تهیه این ماسک کافی است یک خیار متوسط  بدون پوست را رنده کرده و آن را با یک قاشق غذا خوری روغن گلیسیرین  ترکیب کنید و هر شب به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. استفاده از این ماسک به مدت یک هفته تا پیش از مهمانی و مراسم باعث می شود تا شما پوستی با نشاط و بدون چروک داشته باشید.

کرم سفت کننده پوست صورت

کرم سفت کننده ی پوست صورت

لانولین یک ق غ /  جوش شیرین یک ق چ  /  شیر  مقداری

لانولین را با حرارت غیر مستقیم در بخار آب گرم کرده تا به حالت روان درآید. سپس از روی حرارت برداشته آنقدر شیر را اضافه کرده و بهم بزنید تا مخلوط کرم مانندی به دست آید و در این هنگام جوش شیرین را اضافه نموده بهم بزنید تا بطور کامل مخلوط یکدست شود.این کرم را میتوانید بر روی پوست بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. این کرم بهترین کرم سفت کننده و جوان کننده پوست صورت است.

بخور زیبایی  صورت/ یک ملین طبیعی انتخاب کنید (از داروخانه یا عطاری ها) یک پاکت کوچک از این ملین را داخل 2 پیمانه آب جوش بریزید و چهره خود را پس ازانجام عمل  پاکسازی روی ظرف محتوی آب جوش بگیرید. حوله را روی سر خود بیندازید. به مدت 10 دقیقه پوست صورت خود را بخور دهید.پس از طی این زمان با حوله پوست خود را پاک کنید.

مواد غذایی زیبا کننده 

سیب زمینی شیرین  به دلیل داشتن ویتامین A (ضد چروک) باعث می شود پوستی صاف تر و روشن تر داشته باشید

هویج باعث جلوگیری از پیری زودرس می شود.

ویتامین E ویتامین پوست نامیده می شود. از آن غافل نشوید.

روغن گل گاو زبان باعث بخشیدن جلوه ای بهتر به پوست، درمان اختلالات پوستیو پوسته پوسته شدن و سلامتی پوست  میشود.