تضمینی ها

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خود را بشناسید

بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خود را بشناسید

آیا می دانید یکی از ضروری ترین اجزا کیف لوازم آرایش شما چیست؟ بله درست حدس زدید؛ یک کرم ضد آفتاب مناسب پوست. متخصصین حوزه پوست و زیبایی استفاده از کرم های ضد آفتاب را به صورت مداوم و روزانه جهت جلوگیری از صدمات ناشی از نور خورشید، به شدت توصیه می نمایند. اشعه های مضر خورشید تحت عنوان UVA و UVB نام برده می شوند. UVB باعث آسیب به لایه های بالایی پوست شده و اشعه UVA نیز به لایه های زیرین پوست نفوذ کرده و باعث بروز بیماری های پوستی می گردد. اگر به دنبال داشتن پوستی سالم، بدون لک و چین و چروک هستید، پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که از کرم ضد آفتاب علاوه بر تابستان حتی در روزهای ابری زمستان و در منزل نیز استفاده نمایید. همچنین بهتر است این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از کرم های ضد آفتاب هیچ اثر منفی در جذب ویتامین D مورد نیاز بدن ندارد. از این رو؛ فارغ از هر جنسیتی- زن و مرد- و هر رنگ پوستی- سیاه و سفید- برای جلوگیری از سوختگی و آسیب دیدگی پوست در برابر خورشید استفاده از کرم ضد آفتاب الزامی می باشد. 

کرم های ضد آفتاب در انواع مختلف کرم، لوسیون، ژل، اسپری و استیک در بازار موجود می باشند. حدود 20 الی 30 دقیقه زمان نیاز است تا کرم ضد آفتاب توسط پوست جذب شود، به همین دلیل شماباید نیم ساعت قبل از خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. 

بهترین کرم ضد آفتاب

در هنگام انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب واقعیتی که شما عزیزان باید در نظر داشته باشید این است که؛ هیچ یک از برندها و ضد آفتاب های موجود در بازار قابلیت محافظت از پوست شما را به صورت صد در صدی دارا نمی باشند. در حقیقت عملکرد اصلی کرم ضد آفتاب این است که زمان نفوذ اشعه مضر خورشید به پوست را افزایش می دهد. پس برای بالا بردن کارایی ضد آفتاب و مراقبت هرچه بهتر از پوست باید هر 2 الی 4 ساعت یکبار، بعد از تعریق شدید و یا شنا کردن کرم روی دست و صورت خود را تمدید نمایید. 

کرم های ضد آفتاب سبک و بدون چربی با جلوگیری از بسته شدن منافذ پوستی، یک انتخاب عالی برای اکثر مصرف کنندگان کرم های ضد آفتاب به شمار می روند. در هنگام خرید هر نوع محصول آرایشی از جمله کرم ضد آفتاب بهتر است آن را روی قسمت کوچکی از دست خود بمالید، تا از عدم حساسیت پوستی آن اطمینان حاصل نمایید. 

در هنگام خرید کرم ضد آفتاب بهتر است قسمت ترکیبات آن را به دقت مطالعه نمایید تا از مناسب بودن مواد تشکیل دهنده آن برای پوست خود اطمینان حاصل نمایید. فاکتور محافظت در برابر آفتاب یا SPF یکی از مهمترین عوامل دخیل در برتری یک ضد آفتاب نسبت به ضد آفتاب های دیگر می باشد. شدت و میزان تابش نور خورشید در محل زندگی شما اصلی ترین عامل انتخاب مقدار SPF  در کرم ضد آفتاب خریداری شده شما می باشد. اما باید گفت که در حالت کلی ضد آفتاب های با SPF30 و بالاتر از آن با جذب 98 درصد از اشعه مضر خورشید محافظت و نگهداری مناسبی از پوست را در محیط های آفتابی امکان پذیر می سازند.

داشتن ویژگی مرطوب کنندگی و آبرسانی یکی دیگر از ویژگی های یک کرم ضد آفتاب مناسب می باشد. بدین ترتیب در کنار حفاظت از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB از خشک شدن پوست خود نیز جلوگیری می نمایید. همچنین ضد تعریق بودن نیز یکی دیگر از مزایای کرم های ضد آفتاب بخصوص جهت استفاده در روزهای گرم تابستانی می باشد. 

انتخاب بهترین ضد آفتاب

در این بخش از مقاله اطلاعاتی جهت انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب قرار داده شده است. امیدواریم با مطالعه مطالب عنوان شده در بخش زیر، شما را در انتخاب بهترین ضد آفتاب یاری نموده باشیم.

  • اگر دارای اگزما پوستی هستید یا بدن شما در مواجهه با مواد آرایشی دچار آلرژی می گردد، بهتر است از کرم های ضد آفتاب با ترکیبات حاوی اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم استفاده نمایید.
  • در صورت حساسیت به عطر و ادکلن و رایحه مواد آرایشی، به دنبال ضد آفتابی بگردید که فاقد رایحه بوده و هایپوآلرژیک هستند.
  • استفاده از کرم ضد افتاب با هر دو ویژگی بیان شده در موارد بالا- حاوی اکسید روی و هایپوآلرژیک- یک انتخاب عالی برای کودکان بالای یک سال می باشد.
  • دقت داشته باشید که حداقل یکی از ترکیبات اکسید فلز، تیتانیوم دی اکسید، زینک اکسید، اووبنزون، اکامسول، بموتریزینول و بیسوکتریزول در مواد تشکیل دهنده ضد آفتاب موجود باشد. 
  • جهت مراقبت حداکثری از پوست خود بهتر است از کرم های با SPF30 و یا SPF50 استفاده نمایید. 
  • برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشک شدن آن بهتر است از کرم های ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان و نئوگلوکوزامین استفاده شود.
  • ضد آفتاب های دارای عبارت Broad spectrum در روی بسته بندی با خنثی کردن هر دو اشعه UVA و UVB بهترین کرم های محافظتی به شمار می روند.

کرم ضد آفتاب الارو Ellaro

یکی از بهترین و شناخته شده ترین برند های محصولات آرایشی در جهان برند Ellaro می باشد. این برند مربوط به کشور فرانسه بوده و کرم ضد افتاب الارو یکی از بهترین محصولات آن به شمار می رود. کرم ضد آفتاب الارو به راحتی جذب پوست شده و حفاظت بالایی را در برابر اشعه آفتاب ایجاد می نماید؛ از این رو برای افرادی که به صورت روتین از کرم ضد افتاب استفاده می نمایند بهترین انتخاب به شمار می رود. 

کرم ضد آفتاب الارو در حجم ها و SPF های مختلف موجود می باشد که شما عزیزان باید نسبت به درجه حساسیت پوست خود در برابر آفتاب و با مشورت نمودن با یک پزشک متخصص در زمینه زیبایی، بهترین کرم ضد افتاب مناسب برای پوست خود را انتخاب نمایید. 

انواع کرم ضد آفتاب الارو:

  • کرم ضد آفتاب فاقد چربی الارو: مناسب پوست های چرب و مختلط، SPF50، در سه رنگ بژ روشن، بژ طبیعی و فاقد رنگ.
  • کرم ضد آفتاب انواع پوست الارو: مناسب پوست های خشک تا معمولی، SPF50، در سه رنگ بژ روشن، بژ طبیعی و فاقد رنگ.
  • کرم ضد آفتاب مینرال الارو: مناسب پوست های حساس، SPF30، مقاوم در برابر تعریق و آب.
  • کرم ضد آفتاب ضد لک الارو: مناسب پوست های حساس، SPF50، کاهش انواع لک و کک و مک های ناشی از تابش اشعه های مضر آفتاب.
  • کرم ضد آفتاب کرم پودری الارو: مناسب پوست های چرب و مختلط با SPF25، مناسب پوست های نرمال و خشک با SPF30، در سه رنگ بژ روشن، بژ طبیعی و فاقد رنگ

کرم ضد آفتاب درماتیپیک Dermatypique

کرم ضد آفتاب درماتیپیک با استفاده از فناوری نوین و فرمولاسیون منحصر به فرد تولید شده و قابلیت محافظت و نگهداری از پوست در برابر اشعه های UVA و UVB را دارا می باشد. این کرم های ضد آفتاب دارای پوشش سبک و جذب سریع بوده و باعث ایجاد سفیدک بر روی پوست نمی گردند. 

انواع کرم ضد آفتاب درماتیپیک:

  • ضد آفتاب رنگی درماتیپیک: مناسب برای پوست های خشک، SPF50، در سه رنگ روشن و متوسط و برنز، حاوی عصاره جلبک دریایی و آلوئه ورا
  • ضد افتاب بی رنگ درماتیپیک: مناسب برای پوست های خشک، SPF50، ضد التهاب و تسکین دهنده پوست

کرم ضد آفتاب لافارر La farrerr

کرم ضد آفتاب لافارر به صورت ژل- کرم بوده و دارای نشان +++PA می باشد که به معنای محافظت گسترده پوست در برابر طیف وسیعی از اشعه های مضر خورشید است. بافت این کرم ها بسیار سبک بوده و به راحتی جذب پوست می گردند. در ادامه مطلب شما عزیزان را با انواع کرم ضد آفتاب لافارر و ویژگی های آنها آشنا می نماییم تا بتوانید انتخاب بهتر و آسانتری را با توجه به شرایط پوست خود داشته باشید. 

انواع کرم ضد آفتاب لافارر:

کرم ضد آفتاب رنگی لافارر: موجود در دو نوع، 1. مناسب برای پوست های چرب حاوی عصاره های گیاهی؛ و 2. مناسب برای پوست خشک و نرمال با ابرسانی قوی، در سه رنگ روشن، متوسط و برنز، SPF40

کرم ضد آفتاب بی رنگ لافارر: مناسب برای پوست های خشک و معمولی حاوی عصاره های گیاهی، پیشگیری و رفع لک و کک و مک های پوستی، ضد آلرژی و قرمزی، محافظت بالای پوست در برابر اشعه های خورشید و همچنین کاهش علائم پیری و چین و چروک صورت.

بهترین ضد آفتاب برای پوست چرب

یکی از ضروری ترین مواردی که در هنگام خرید ضد آفتاب باید در نظر داشته باشید، متناسب بودن نوع محصول و مواد تشکیل دهنده آن با نوع پوست شما است. 

اگر پوست شما چرب است پس به شدت مستعد جوش زدن می باشید. به همین جهت باید کرم ضد آفتابی را انتخاب نمایید که بافت و پوششی سبک روی پوست شما داشته باشد و سریع جذب گردد. همچنین برای اینکه پوست شما برق نیافتد بهتر است از کرم ضد آفتاب مات استفاده نمایید. انواع لوسیون، اسپری و ژل های ضد آفتابی که بر پایه الکل می باشند، بهترین انتخاب برای افراد داری پوست چرب است. 

بهترین ضد آفتاب خارجی

در این قسمت شما عزیزان همراه را با چند نمونه از بهترین ضد آفتاب های خارجی آشنا می نماییم.

ضد آفتاب بایودرما فتودرم مکس BIODERMA : یکی از بهترین و شناخته شده ترین برندهای ضد آفتاب خارجی برای پوست های خشک و نرمال، بایودرماست که ساخت کشور فرانسه بوده و رضایت مصرف کنندگان زیادی را در پی دارد. بافت این کرم بسیار سبک بوده و با ترکیبات رطوبت رسان خود، مانع خشک شدن پوست دست و صورت و بدن شما می گردد. 

کرم ضد آفتاب التا ام دی elta md : یکی دیگر از کرم های وارداتی مناسب برای پوست های مختلط کرم ضد افتاب التا ام دی است. از جمله مزایای این کرم می توان به سبک بودن فوق العاده بافت آن، بدون چربی بودن و فاقد هرگونه عطر و رایحه بودن اشاره نمود. اگر پوست شما مستعد آکنه و روزاسه است، استفاده از این کرم ضد آفتاب خارجی به شما توصیه می گردد. 

کرم ضد آفتاب لانسون LANSON : ضد آفتاب فرانسوی لانسون به شکل فلوییدی بوده و یکی از قوی ترین محافظت کننده های پوست در برابر اشعه های مضر خورشید به شمار می رود. خاصیت ضد چروک و ضد جوش داشته و دارای درصد پوشانندگی بسیار خوبی می باشد. ضد آفتاب لانسون یک پیشنهاد ویژه برای زیرسازی پوست قبل از آرایش می باشد. 

کرم ضد آفتاب نیوآ NIVEA : یکی از برندهای معتبر و نام آشنای آلمانی کرم ضد آفتاب نیوآ است، که دارای خاصیت سفیدکنندگی نیز می باشد. این کرم بافت غیرچربی داشته، به پوست سریع جذب شده و در برابر تعریق نیز عملکرد خوبی دارد.