تضمینی ها

بهترین کرم ضدآفتاب کرم کدام مارک است؟

بهترین کرم ضدآفتاب کرم کدام مارک است؟

ضرورت استفاده از یک کرم ضدآفتاب مناسب در همه فصول ، امری مهم و اجتناب ناپذیر است . منتهی بعضی از افراد این محصول را فقط به هنگام فصل گرما استفاده منمایند و حتی برخی دیگر آن را یک کار بیهوده و اضافی میپندارند ! در حالیکه همه اقشار جامعه از کودک گرفته تا افراد میانسال و پیر بایستی از یک ضدآفتاب مناسب پوست خود استفاده نمایند تا از ضررهای اشعه های فرابنفش که در محیط و آفتاب و حتی لامپهای مهتابی و فلورسنت وجود دارد ، در امان بمانند . در مطالب زیربه شما خواهیم گفت که چگونه بهترین کرم ضد آفتاب مناسب پوست خود را تشخیص دهید . با ما همراه باشید . 

بهترین کرم ضدآفتاب و ضدچروک

یک کرم ضدآفتاب خوب دارای ویژگی های زیر است :

یک ضدآفتاب خوب بایستی دارای فاکتورهایی جهت محافظت پوست در برابر اشعه ها را داشته و حاوی مواد زیر باشد : دی‌اکسید تیتانیوم ، اکتیل متوقف کننده (OMC) ، پارسول Avobenzon  و اکسید روی

همچنین بایستی مناسب جنس پوستتان باشد . چنانچه پوستتان چرب است از نوع ضدآکنه و ضدجوش استفاده کنید و اگر پوستتان خشک است از ضد آفتابی استفاده کنید که حاوی مواد آبرسان بوده و البته چربی پوستتان را به حد تعادل برساند . موادی همچون لانولین ، گلیسیرین و سیلیکون جزو این دسته از مواد آبرسان می باشند . همچنین به درجه حفاظتی ضدآفتاب که همان SPF  (فاکتور حفاظتی در مقابل خورشید ) می باشد دقت کنید . زیرا بهتر است که این عد از 30 به پایین نباشد . البته امروزه مواد آرایشی زیادی در بازار موجود است که میخواهند نشان دهند که دارای SPF نیز میباشند ، ولی اکثر اینها SPF شان بیشتر از 15 نبوده و این برای هیچ پوستی کافی نیست . در کنار موارد ذکر شده ، ضدآفتاب هایی که دارای آنتی اکسیدان هستند خاصیت جوانسازی و ضدچروکی دارند . یعنی شما با یک محصول به دو هدف می رسید . هم از پوست خود در مقابل اشعه های UVA و UVB محافظت میکنید و هم گذر زمان را در پوست خود متوقف میکنید . 

بهترین مارک کرم ضدآفتاب برای پوست خشک 

یک پوست خشک آسیب پذیرترین نوع پوستی است که در مقابل کمترین و جزیی ترین عامل صدمه میبیند . پوست خشک زود میسوزد و خیلی زود دارای لک  و چروک میشود . کسانی که دارای پوست خشک هستند بایستی در انتخاب و خرید یک ضدآفتاب خیلی دقت به خرج دهند . چنانچه در بالا ذکر شد ، افرادی که دارای پوست خشک هستند نه تنها از یک ضد آفتاب دارای خاصیت آبرسانی باید استفاده کنند بلکه ضدآفتابشان باید ضدالتهاب باشد . زیرا پوست های خشک به آسانی ترک خورده و دچار خونریزی میشوند . 

بهترین مارک کرم ضدآفتاب مناسب پوست چرب

پوستی که چرب است اکثرا در معرض جوش و آکنه قرار دارد و بسیار عرق می کند . پس ضدآفتابی که برای این نوع از پوست مناسب است دارای ویژگی های زیر است :

چربی بیش از حد را کنترل نموده و بنابراین مانع از جوش زدن بیش از حد می شود . 

سبک بوده و به سرعت جذب پوست می شود . 

رنگش مات بوده و چربی و حالت برق زدگی پوست را از بین می برد . 

در کنار اینها البته فرد باید یکسری نکات اعم از پرهیز از استفاده از ضدآفتابهایی با بافت سنگین و حاوی روغن های گیاهی ، استفاده از ضدآفتاب های حاوی آنتی اکسیدان را رعایت نماید .

در زیر به معرفی کرم های ضد آفتابی میپردازیم که در سطح جهانی معروف بوده و همچنین آنها را از جهت قیمت و ترکیبات موثره ارزیابی میکنیم . 

کرم ضدآفتاب بیودرما

مناسب پوست خشک و معمولی بوده ودارای درجه حفاظتی یا همان SPF 100 می باشد . خاصیت ضدآبی نیز در مشخصات این کرم ضدآفتاب درج شده که شما بهتر است روی آن حساب نکنید . زیرا امروزه حتی وزارت بهداشت آمریکا به هیچ ضدآفتابی که خاصیت ضدآبی داشته باشد مجوز سلامت نمی دهد . در نهایت توصیه مان به شما این است که چنانچه فکر میکنید یک ضدآفتاب ضدآب خریداری نموده اید و به پوستتان آب خورد ، کرمتان را تجدید کنید .

ضدآفتاب درماگور

یک محصول خارجی است که مناسب پوست چرب معرفی شده است ، ولی در ترکیبات خود دارای  Polyglyceryl-4 Isostearate و استئاریک اسید  است که اینها در پوست چرب باعث به وجود آمدن جوش می شوند .  تنها  فیلتر ضدآفتاب به کار رفته در این محصول تیتانیوم دی اکساید است . این ماده از پوست در مقابل اشعه UVA2    وUVB  محافظت می کند ، اما توانایی  محافظت از پوست در برابر اشعه  UVA1 را دارا نیست.  دارای یک رنگ به رنگ بژ تیره بوده و دارای SPF 60 می باشد . از لحاظ ساختاری یک ضدآفتاب با طیف اثر معمولی است و چندان گسترده نمی باشد . 

کرم ضدآفتاب سینره 

یک کرم ضدآفتاب ایرانی بوده و در انواع مختلف برای انواع پوستهای خشک ، معمولی و چرب تولید شده است . در ترکیبات کرم ضدآفتاب مناسب پوست چرب ، گلیسیرین نیز آمده است که این مورد معمولا در ترکیبات کرم های ضدآفتاب های مناسب پوست خشک و نیازمند به آبرسانی بکار می رود . دارای SPF بالای 50 بوده و خاصیت ضد التهابی را دارد که این نیز در یک ضدآفتاب مناسب پوست خشک که در معرض التهاب قرار دارند استفاده می شود . 

کرم ضدآفتاب مای

کرم ضدآفتاب مای با SPF 60 مناسب پوست های چرب و مختلط است  این ضد آفتاب در ترکیبات خود دارای ماده خطرناک اکتینوکسات است که طبق آزمایشاتی که از این ماده بر روی حیوانات انجام گرفته است این نتیجه گرفته شده که این ماده باعث اختلال در عملکرد هورمونها می شود . همچنین ساختار اکتینوکسات به گونه ای است که سریعا از طریق پوست جذب شده و باعث نمایانگر شدن علائم آلرژی در افراد نیز می شود . البته تمامی مواد این ضدآفتاب مضر نیستند . ولی با کمی دقت و توجه به ترکیبات این ضدآفتاب به این نکته پی خواهید برد که این ضدآفتاب کارایی لازم برای محافظت از پوست را در برابر اشعه های مضر آفتاب ندارد .  در مواردی نیز مورد جوش زدن و ایجاد جوش های زر پوستی در افراد مستعد بسیار داده شده است . همچنین با مراجعه به نظرسنجی هایی که در مورد این ضدآفتاب صورت گرفته است ، مشاهده می کنید که افراد مصرف کننده از این ضدآفتاب چندان راضی به نظر نمیرسند . 

کرم ضدآفتاب دکتر ژیلا

این ضدآفتاب ایرانی دارای ترکیبات اکتیل متوکسی سینامات، آووبنزون (پارسول ۱۷۸۹) و  هگزیل  متوکسی سینامات می باشد که در کنار تیتانیوم دی اکساید دارای اثر محافظتی بالایی است . همچنین از مواد گیاهی همچون عصاره درخت چای ، روغن جوانه گندم ، عصاره برگ زیتون و روغن آووکادو نیز در ترکیب این کرم ضدآفتاب استفاده گردیده است . ماده دیگری به نام متیل بنزیلیدن کامفور در این ضد آفتاب به کار رفته است که وجود این ماده ایرادی بر ساختار ضدآفتاب مای است . زیرا بسیاری این ماده را به داشتن خواص هورمونی محکوم نموده اند و کشورهای ژاپن و آمریکا اجازه استفاده از این ماده را در محصولات خود نداده اند .

کرم ضدآفتاب DERMONICE 

این کرم محصول کشور فرانسه بوده و دارای خاصیت رنگی بوده و حاوی ویتامین های A،C و E می باشد . پوشش دهی بالا داشته و بر این اساس مناسب پوست خشک می باشد . 

کرم ضدآفتاب پریم

این ضد آفتاب ایرانی بوده و با نام Tinted Sunscreen Cream SPF60 شناخته می شود  که دارای کیفیتی مناسب در میان رقبای خارجی است . مناسب پوست چرب بوده و حالت ماتی به پوست می دهد . همچنین دارای3رنگ مختلف بوده و حالت آرایشی دارد و قدرت پوشش دهی لک و جوش را داراست . 

کرم ضدآفتاب بیو بالانس 

این کرم ضدآفتاب تهیه شده در پیشرفته ترین و مجهزترین انستیتوهای پزشکی با درجه حفاظتی SPF50 پوستی نرم و عاری از لک و جوش را برای شما به ارمغان می آورد . علامت + در روی این ضدآفتاب نشانگر این است که این ضد آفتاب دارای درجه بالای محافظت از پوست شما در برابر اشعه UVA داراست . کرم ضدآفتاب بیو بالانس مناسب پوستهای چرب بوده و داری تمامی فاکتورهای حفاظت از پوست در مقابل اشعه های مضر می باشد . این ضدآفتاب با دارا بودن آنتی اکسیدان در ترکیبات خود ، مانع از پیری پوست شما می شود . همچنین در ترکیبات ضدآفتاب بیوبالانس از هیچ گونه عطر و اسانسی استفاده نشده است و این امر مزیت بزرگی برای افرادی است که پوستشان مستعد التهاب و حساسیت دهی است . پس شما میتوانید به راحتی این ضدآفتاب را که با قیمتی بسیار مناسب در سایت تضمینی ها موجود است را با خیال راحت سفارش داده و آن را استفاده نمایید . 

نتیجه گیری : ضدآفتاب هایی که مات هستند مناسب پوستهای چرب و آکنه دار و ضدآفتابهایی که حالت براقی داشته و حاوی مواد آبرسان هستند مناسب پوستهای خشک می باشند . پس چنانچه دیدید در جایی عبارت آبرسان بودن و خاصیت ضد آکنه ای در توصیف یک کرم ضدآفتاب  باهم و یک جا بکار رفته است ، تامل کرده و زود اطمینان نکنید .

همیشه کرم ضدآفتاب را حداقل یک ربع قبل از اینکه بیرون بروید استفاده کنید .

هر دو الی سه ساعت یکبار پوست خود را پاکسازی نموده و سپس ضدآفتاب را تجدید نمایید . هیچگاه بدون پاکسازی ، ضدآفتاب را دوباره مصرف نکنید .

ضدآفتاب یک لایه محافظتی است . آن را درابتدا و  انتهای آرایش خود استفاده کنید .

از میان ضدآفتابهای معرفی شده در فوق ، سعی کنید از ضدآفتابی استفاده کنید که هم متناسب با پوست شما بوده و هم جنبه اقتصادی بالا داشته باشد . ضدآفتابهایی که حاوی فاکتور حفاظتی UVA بالا هستند جلوی سرطان های پوستی مثل ملانوم را گرفته و حافظ سلامتی شما می باشند . از این ضدآفتاب میتوان به ضدآفتاب بیوبالانس اشاره کرد .پس از این نوع ضدآفتابها بهره ببرید . 

مقدار استفاده از ضدآفتاب در هر سری ، به میزان یک سکه بزرگ می باشد . 

برای کودکان خود نیز از ضدآفتاب های مناسب کودکان استفاده کنید .