تضمینی ها

درمان فوری چروک صورت با روش های فوق العاده موثر

درمان فوری چروک صورت با روش های فوق العاده موثر

هدف ما در این مقاله ارائه راهکارهایی کارآمد برای درمان چروک صورت شماست. ما تحقیق جامعی در زمینه چین و چروک صورت انجام داده ایم و در این راه به راهکارهای ساده و جالبی دست پیدا کرده ایم که تمامی آنها را با شما به اشتراک می گذاریم.

با بالا رفتن سن خاصیت ارتجاعی و کشسانی پوست کاهش می یابد . از اولین نشانه های پیری و شروع پیدایش چروک در صورت ، افتادگی گوشه های لب به سمت پایین است. بنابراین شما باید از سن 20 سالگی شروع به مراقبت و پیشگیری جهت جلوگیری از چروک پوست نمایید. بخصوص افرادی که دارای پوست خشک هستند ، بسیار بیشتر از افرادی که دارای پوست چرب یا معمولی هستند در معرض چروکیدگی پوست قرار دارند. زیرا این نوع پوست ها به سرعت دهیراته میشوند و بنابراین باید حتما از یک آبرسان قوی استفاده کنند . تنها حسنی که افراد دارای پوست خشک دارا هستند این است که پوستشان جوش نمیزند . شما باید برای جلوگیری و درمان چروک های پوستی خود در قدم اول شوینده خود را اصلاح کنید. پیشنهاد می شود برای پاکسازی و شستشوی پوست خود از ژل های شستشویی که مناسب جنس پوستتان هستند استفاده کنید. مثلا اگر پوستتان خشک است از ژل شستشوی مناسب پوست خشک و حساس استفاده کنید. همیشه روی پوستتان ضدآفتاب با spf بالای 30 داشته و از کرم مرطوب کننده مناسب جنس پوست خود استفاده کنید.

چگونه چروکهای صورتم را از بین ببرم

چگونه چروکهای صورتم را از بین ببرم ؟

برای از بین بردن و محو کردن چروک پوست خود باید ابتدا این کار را در اولویت خود قرار دهید . شما باید بطور منظم از روشهای درمانی استفاده کرده و میزان کلاژن را در پوست خود افزایش دهید . کمبود ماده اساسی کلاژن نه تنها باعث چروک پوست می شود ، بلکه دیگر نشانه های پیری همچون درد عضلات ، سفیدی ، ریزش و نازکی مو ، سستی و شکنندگی ناخن ها و... را در شما به شدت افزایش می دهد . به این منظور توصیه میشود از مکمل هایی که حاوی ماده حیاتی و ضروری سیلیس هستند استفاده شود .سیلیس ماده ای است که پیش نیاز حضور کلاژن در سیستم بدن شماست . یعنی شما اگر در بدن خود از کمبود سیلیس رنج ببرید هیچ کدام از موادی را که حاوی کلاژن باشد جذب نخواهید کرد .

درمان چروک صورت با جوش شیرین

ماسک جوش شیرین و روغن نارگیل

ترکیب دو ماده جوش شیرین و روغن نارگیل میتواند تاثیر شگفت انگیزی در کاهش چین و چروک صورت داشته باشد . جوش شیرین خود به تنهایی خاصیت یک نوع لایه برداری ملایم ،سفت کردن و بستن منافذ پوست را داراست. از سویی روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی داشته و به تغذیه سلول های پوست کمک می نماید. همچنین می توان از این ماده برای از بین بردن باکتری ها و کاهش چین و چروک پوست نیز استفاده نمود.

درمان چروک صورت با جوش شیرین

از ترکیب زیر می توانید 3 الی 4 بار در هفته استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز برای این ماسک عبارتند از :

  • 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 4/1 فنجان روغن نارگیل خامه ای
  • 2 قطره روغن اسانس اسطوخودوس
  • 2 قطره روغن اسانس درخت چای
  • شیشه 4 اونسی برای نگهداری ترکیب آماده شده

ابتدا در یک شیشه روغن نارگیل و جوش شیرین را خوب مخلوط نمایید. سپس روغن اسانس اسطوخودوس و روغن اسانس درخت چای را به ترکیب افزوده و مجددا مخلوط نمایید. شیشه حاوی مخلوط را در حمام نگهداری کنید. برای استفاده از خاصیت این ماسک، با دستان خشک آن را به صورت خود مالیده و ماساژ دهید . از مالیدن این ماسک به پوست اطراف چشم شدیدا خودداری کنید .زیرا  نواحی چشم از این مواد باید به دور باشند . این ترکیب را بعد از طی مدت زمان 7 دقیقه از روی صورت بشویید .

ماسک جوش شیرین و شیر

2 قاشق غذا خوری جوش شیرین را با یک چهارم  فنجان شیر ترکیب کرده و بر روی پوست صورت بمالید، پس از گذشت 25 دقیقه این ماسک را به خوبی از روی پوست خود با آب گرم بشویید .

مقداری جوش شیرین را با آب مخلوط کرده به روی چین و چروکهای پوست صورت خود بمالید . پس از مدتی با آب بشویید . جوش شیرین همانند یک اسکراب عمل کرده و سلولهای مرده را از سطح پوست صورت شما جدا کرده و پاکسازی خواهد کرد . این کار باعث افزایش گردش خون در زیر پوست شده و چین و چروک های صورت به مرور زمان محو خواهند شد .

درمان چروک صورت در طب سنتی

درمان چروک صورت در طب سنتی

آیا تا به حال به این اندیشیده اید که چرا کره ای ها پوستی این چنین صاف و بدون چروک دارند؟ حتی گاهی تشخیص یک فرد پیر از یک فرد جوان ناممکن است ! چون کره ای ها تغذیه گیاهی و دریایی دارند و به ندرت از مواد مصنوعی و غیر گیاهی استفاده می کنند . اینجاست که میبینیم باز هم طب سنتی بر این مشکل فائق آمده و هر فردی در صورت مداومت بر روشهای سنتی میتواند درمان شود . بخصوص اینکه روشهای گیاهی کمترین عارضه جانبی را در پی دارند . در ادامه چندین روش برای درمان چروک صورت در طب سنتی اشاره می کنیم.

ماسک عسل ( مخصوص پوستهای خشک و حساس )

  • عسل 2 قاشق غذا خوری
  • سرکه 1 قاشق چای خوری
  • پودر مایه خمیر1 قاشق چای خوری
  • روغن زیتون  2 قاشق غذا خوری
  • خامه 2 قاشق غذا خوری
  • زرده تخم مرغ 2 عدد
  • شیر و آب مقداری

تمام مواد ذکر شده را داخل مخلوط کن ریخته و آنقدر بزنید تا به حالت خمیری در آید. سپس صورت خود را با کمی روغن زیتون چرب کرده و ماسک مزبور را بر روی صورت ( البته بجز دور چشم ها و روی لب ) بمالید. ترجیحا به حالت دراز کش و در حالت آرامش و استراخت به مدت 20 دقیقه قرار بگیرید . پس از طی این مدت زمان ، صورت خود را با آب ولرم شسته و مرطوب کننده مخصوص پوست خود را استفاده کنید .

درمان چروک صورت با استفاده از طب اسلامی

درمان چروک صورت با استفاده از طب اسلامی

در طب اسلامی از میان توصیه های امام رضا (ع) به موارد زیر میتوان اشاره کرد . 

در بحارالانوار جلد ۶۲ صفحه ۳۲۱، طب الامام‌الرضا(ع) توصیه شده است که  برای داشتن پوستی شفاف استفاده از سفیدۀ تخم مرغ استفاده شود . همچنین  به ماساژ با این ماده نیز از موارد مفید برای داشتن یک پوست زیبا توصیه گردیده است .اما در خوردن این ماده غذایی نیز نباید زیاده روی کرد . زیرا نتیجه ای بر خلاف آنچه که انتظارش را دارید در پی دارد. امام رضا(ع) می‌فرمایند : خوردن دایمی تخم مرغ، سبب پیدایش کنجدک (کک مک) در صورت می‌شود .

همچنین، امام رضا(ع) در طب‌الرضا صفحه ۲۸ می‌فرماید: «خوردن بسیار تخم مرغ و معتاد شدن به آن، بیماری سپرز می‌آورد و ایجاد کننده بادهایی در سر معده است و زیاد خوردن تخم مرغ آب پز، نفس تنگی و نفس بریدگی می‌آورد 

در طب اسلامی همچنین به تاثیرات فراوان ماساژ درمانی نیز اشاره گردیده است . چنانچه امام رضا (ع) میفرمایند : چنانچه مرده ای در اثر ماساژ زنده شد ، من انکار نمیکنم . همچنین در حدیثی امام رضا (ع) فرموده اند : اگر چیزی موجب افزایش نیرو و نشاط بدن باشد، ماساژ دادن بدن و لباس نرم، همچنین بوی خوش و استحمام جزیی از آن است .

 استفاده از مرکبات و سبزیجات تازه در طب اسلامی بسیار توصیه شده است . زیرا مرکبات در طب الائمه دارای ارزشی بالا و اهمیت بسیار میباشند . در روایات امام رضا (ع) امده است که مصرف میوه همیشه قبل از غذا و با معده خالی انجام شود و این کار جزو امور پسندیده به شمار می رود . امام رضا(ع)  مصرف میوه‌های با ارزش را برای هضم و جذب غذا و کمک به رسوب‌زدایی از خون بدن و بهبود سوخت و ساز و پیشگیری از غلظت خون مفید شمرده‌اند.

 

ماسک درمان فوری چروک صورت

اگر به یک میهمانی دعوتید و میخواهید برای چند ساعت هم که شده از چرو ک های پوست خود رهایی یافته و همه را غرق در زیبایی خود کنید پیشنهاد میکنیم از ماسک زیر استفاده کنید . پس دیگر به اینکه< چگونه چین وچروک صورت خود را محو کنم > نیندیشید .

به مقدار مساوی ماء الشعیر و گلاب و به اندازه یک چهارم آن ها آبلیمو را با هم قاطی کرده ، با پنبه روی پوست خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود .سپس صور را با آب ولرم شسته ، آرایش کنید . این ماسک برای چند ساعت چروک ها را از بین برده و پوست را لطیف و براق می کند .

ماسک درمان فوری چروک صورت

رفع چین و چروک صورت با لیزر

 امروزه درمان چروک  با استفاده از لیزر بسیار متداول شده است .  زیرا این روش برای همه  مشکلات پوستی از جمله افتادگی پوست  ، لکه های قهوه ای، ترمیم پوست  و  رفع چین و چروک ها به کار می رود. لیزر با عملکرد  خود باعث  تحریک پوست و در نتیجه  تولید کلاژن جدید باعث احیا و جوانسازی سلول ها ی پوستی می شود .

یکی دیگر از مزایایی که لیزر دارد این است که فرد بلافاصله بعد از درمان می توانند به زندگی روزمره ی خود برگردد . دستورالعمل هایی برای بعد از درمان ارائه می شوند. یکی از این دستورالعمل ها محافظت پوست در برابر آفتاب با استفاده از کرم ضد آفتاب می باشد. این درمان نیاز به استراحت ندارد و یا مدت زمان کمی برای استراحت نیاز دارد .

رفع چین و چروک صورت با لیزر

چه مواقعی لیزر به پوستتان آسیب می‌زند ؟

توجه به این نکته ضروری است که لیزرهای جوان‌کننده پوست همچون تیغ دولبه عمل می‌کنند؛ یعنی اگر از سوی افراد آموزش‌دیده و متخصص استفاده نشوند، عوارضی مانند لک‌ها و سوختگی‌هایی را روی پوست به جا می‌گذارد.

اگر لیزرها بدرستی و برای فرد مناسب به کار گرفته شود برای از بین بردن برخی آسیب‌های پوستی ، روش کم‌خطری محسوب می‌شود، اما اگر دستگاه‌های لیزر در جوان‌سازی پوست بدرستی به کار گرفته نشود یا از سوی افراد غیرماهر مانند آرایشگاه‌ها یا موسسات آرایشی استفاده شود، نتیجه‌ای بجز آسیب زدن به پوست نخواهد داشت.

اگر پس از یک هفته تا ده روز پس از انجام لیزر، پوست به حالت طبیعی، شفاف‌تر و زیباتر از گذشته بازنگردد مراجعه مجدد به پزشکی که لیزر را انجام داده، ضروری است. آثار نامطلوب به جا مانده ناشی از کاربرد نادرست لیزر بهتر است از سوی متخصصی که از ابتدا لیزر درمانی از طریق وی انجام شده، صورت بگیرد.

وازلین برای چروک صورت

وازلین برای چروک صورت

وازلین دارای خواص و مزایای بسیاری می باشد .  از درمان جوش های سر سیاه و مدیریت اگزما ( خشکی مزمن ) گرفته تا درخشندگی مو، زیبایی چشم، تسکین کمردرد  که نمونه هایی از خواص بی شمار وازلین می باشد . وازلین خاصیت ضدپیری داشته و سبب کاهش خطوط ناخوشایند، لکه های پوست و چین و چروک می شود . موارد مصرف وازلین مختلف است که در اینجا به طریقه ساخت نوعی ماسک صورت برای درمان و یا کاهش چروک صورت پرداخته ایم .

رفع چین و چروک و لکه های پوست با ماسک صورت وازلین و تخم مرغ:

ابتدا یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا کف کند، سپس 1 قاشق غذاخوری وازلین و چند قطره آب لیمو تازه را به آن افزوده  مخلوط نمایید و روی پوست صورت و گردن خود 15 تا 20 دقیقه بمالید و سپس شستشو دهید تا چین و چروک و لکه های تیره پوست محو شود و پوست شما سفت شود . این ماسک را  می توانید  2تا 3 بار در هفته استفاده نمایید .

 در بخش انتهایی مقاله  به موضوع رفع چروک دور چشم پرداخته ایم . همانطور که می دانید پوست اطراف چشم از نازک ترین و آسیب پذیر ترین نقاط پوست است . کوچکترین ناملایمتی و بی احتیاطی چه هنگام خواب و چه زمان پاک کردن آرایش باعث آسیب و در نتیجه بروز چروک در این منطقه می شود . 

برای درمان چروک های زیر چشم یک عدد قرص ویتامین c ( از نوع قوی آن ) را با یک قاشق آب جوش مخلوط کرده و اجازه دهید دمای آن به حد مطلوب برسد و سرد شود . سپس مقدار کافی کرم دور چشم به آن افزوده ، با کرم به دست امده ضربه های ملایمی زیر و اطراف چشم بزنید .

 اگر به دنبال یک درمان قوی برای پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک هستید به سراغ هسته انگور بروید که به صورت عصاره یا روغن موجود است. همچنین توصیه می کنیم هنگام میل کردن انگور هسته های آن را دور نریخته و بجوید.

درمان و رفع چین و چروک دور چشم با روغن زیتون و لیموترش

این دو ماده غذایی درمانگر با وجود اینکه تلخ نیستند اما تأثیر زیادی در بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا دارند. به طوری که به مرور سنگ ها و ذرات صفراوی که در بدن اکثر افراد وجود دارد را از بین می برند. برای اینکه به طور موثر از خواص این دو ماده غذایی استفاده کنید آن ها را به صورت ناشتا و روش زیر مصرف کنید:

آب لیموترش را در یک قاشق غذاخوری بچکانید و همان را سر بکشید.

سپس بلافاصله یک قاشق روغن زیتون بکر و دست نخورده بخورید.نیم ساعت صبر کرده و سپس صبحانه تان را میل نمایید . این کار را به مدت یک تا دو هفته هر روز تکرار کنید. البته اگر مشکل معده داشته باشید حواستان به مصرف لیموترش باشد. 

رفع چین و چروک دور چشم با چند توصیه کوتاه

  • مراقب عادات اشتباهی همچون خوابیدن بر روی پوست صورت باشید . همچنین اخم کردن که به صورت ناخود آگاه و غیر ارادی انجام می شود باعث تشدید مشکل و بروز چروک بر روی پوست اطراف چشم می شود.
  • مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان مانند میوه های تازه و سبزی های سرشار از ویتامین  C،E، فیتوفنولز و فلاوانوئید مفید است.
  • خواب کافی و دوری از استرس، علایمی از جمله سیاهی دور چشم، چین و چروک و پف زیر چشم را کاهش می دهد.
  • ویتامین E نیز تاثیر چشمگیری را در از بین بردن چین و چروک دارد. کافی است از روغن ویتامین E استفاده کنید یا قرص حاوی روغن ویتامین E را کمی سوراخ کنید و اطراف چشم بمالید.
  • آب خیار، حاوی ماده طبیعی است که علاوه بر سفت کردن صورت، پوست زیر چشم را صاف و نرم نیز می کند.
  • مالیدن آب آلوئه ورا نیز در از بین رفتن چین و چروک موثر است.
  • گیاه رزماری و دم اسبی نیز به پوست ظاهر نرم داده و آن را لطیف تر می سازد.
  • برای محافظت از پوست صورت به خصوص قسمت‌های حساس زیر چشم باید همیشه از کرم ضدآفتاب و عینک مناسب برای محافظت در برابر پرتوهای خورشید استفاده کرد.
  • تغذیه متعادل و نوشیدین آب فراوان نیز در این باره  اثربسیار زیادی دارد.