تضمینی ها

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

از بین بردن موهای زائد برای همیشه

موهای زائد همواره دردسر بزرگی برای همه اقشار جامعه ، بخصوص جوانان و نوجوانان بوده است . موهای زائد با ایجاد ظاهری نامناسب در افراد باعث شرمندگی و خجالت زدگی میشوند . مساله ای که برای ما مهم است توقف و یا حداقل کم شدن موهای زایدی است که در صورت و بدن پدید می آیند . زیرا دایم از خود سوال میکنیم که برای از بین بردن موهای زائد بدن چه کنیم؟   همچنین بهداشت ناحیه تناسلی و از بین بردن موهای این قسمت از بدن نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است . روشهای مختلفی برای از بین بردن این عامل مزاحم وجود دارد که در زیر به بیان آنها میپردازیم. 

از بین بردن موهای زائد با خمیر دندان

از بین بردن موهای زائد بدن با خمیردندان

خمیر دندان یک ماده معجزه آسا است که شما را از شر موهای زائد خلاص کرده و باعث توقف رشد موهای زائد میشود . شما به راحتی و بدون هیچ گونه دردسر و تحمل درد اضافی در خانه میتوانید با استفاده از این ماده موهای زائد خود را محو کرده و از بین ببرید . شما برای از بین بردن موهای زائدتان و ساخت کرم موبر از طریق خمیر دندان به مواد زیر نیاز دارید :

خمیردندان  یک قاشق غذاخوری   شیر به میزان 4 الی 5 قاشق چایخوری   

 آرد نخود 2 قاشق غذاخوری

تمام مواد ذکر شده را با هم قاطی کنید . تا حدی که این ترکیب به شکل یک خمیر در آید . چنانچه حس کردید خمیرتان خیلی سفت شده ، چند قطره شیر خام اضافی نیز به آن بیفزایید . سسش این کرم را به قسمتهایی که دارای موی زاید هستند مالیده و با استفاده از یک پارچه نخی تمیزیا پد کتانی آن را به آرامی روی پوستتان بمالید . پس از اینکه پارچه به محل مورد نظر چسبید ، آن را به آرامی از روی پوست بکشید تا موهای زاید دربیایند . در صورت نیاز این کار را چندین بار انجام دهید تا به نتیجه مورد نظر برسید . پس از اتمام کار محل را با آب شسته و کرم مناسب پوستتان را استفاده نمایید . 

 نکته ضروری به هنگام تهیه این کرم موبر این است که حتما خمیر دندان انتخابی شما بایستی به رنگ سفید باشد . همچنین قبل از استفاده از این موبر خانگی ، از عدم حساسیت به مواد ذکر شده در فوق ، اطمینان حاصل کنید . 

از بین بردن موهای زائد بدن با کرم موبر

از بین بردن موهای زائد بدن و صورت با کرم موبر

استفاده از کرم موبر یکی از سریعترین و بی دردسرترین روشها برای از بین بردن موهای زائد است . البته این روش تنها برای چند روز تاثیر دارد و اثرش دایمی نیست . در بازار کرمهای موبرمختلفی با مارک های متفاوت وجود دارد . منتهی ما بایستی بدانیم از چه نوع کرم موبری باید استفاده کنیم ؟

همیشه سعی کنید از کرم موبری استفاده کنید که فاقد عطر و اسانس می باشد . زیرا ممکن است پوستتان نسبت به بوی کرم موبر حساسیت نشان دهد . همچنین همیشه قبل از استفاده از هر نوع ماده بهداشتی حتما آن را روی نقطه ای از پوستتان که در معرض دید نیست  مثل زانو یا ناحیه پشت زانو، تست کنید . چنانچه پوستتان نسبت به کرم موبر حساسیت نشان داد سعی نکنید که نوع دیگری را استفاده کنید . زیرا ترکیبات اکثر موبرها شبیه به هم است . استفاده از کرم های موبر نسبت به استفاده از تیغ ارجحیت بیشتری دارد . زیرا سرعت رشد مو در این روش بسیار کمتر از تیغ و ژیلت است . از دیگر مزایای استفاده از کرم موبر جهت محو کردن موهای زائد ، به صرفه بودن و بار اقتصادی پایین این محصول است . قابل استفاده در تمامی نقاط بدن است و در صورت مصرف طولانی مدت ، باعث نازک شدن موها می شود . همچنین به هنگام استفاده شما درد زیادی را متحمل نمیشوید . بهترین کرم موبر دائمی که می توانید از آن برای از بین برد موهای زائد برای همیشه استفاده نمایید کرم موبر دائمی گیاهی بایودر است که محصولی با کیفیت و فوق العاده موثر می باشد.

البته که هر محصولی دارای مزایا و معایبی است . معایب استفاده از کرم موبر نیز عبارتند از :

بعضی از موبرها دارای بوی بدی هستند . شما در جاهایی که زخم یا خراشیدگی دارید نمیتوانید از کرم موبر استفاده استفاده کنید . همچنین در اکثر پوستها التهاباتی را پدید می آورند که پس از چند روز به مرور از بین می روند . 

نکته : جهت از بین بردن موهای زائد نواحی بیکینی از کرم های موبری که ویژه استفاده برای این نواحی ساخته شده اند استفاده کنید . 

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه

از بین بردن موهای زائد با زردچوبه

زردچوبه علاوه بر خوشرنگ و خوش طعم کردن غذا ، مصارفی نیز در زمینه پوست و زیبایی دارد . البته اگر میخواهید از این ماده در جهت کم شدن و یا محو موهای زائد خود استفاده کنید ، باید بگوییم عملکرد زردچوبه بسیار کمتر و آهسته تر از اپیلاسیون و شیو است . ولی مزیت این ماده این است که زردچوبه یک ماده بی خطر بوده و نسبت به روشهای دیگر هیچگونه عوارض جانبی ندارد . از طرفی مناسب پوستهای حساس می باشد . پس شما از این ماده میتوانید برای از بین بردن موهای زائد صورتتان استفاده کنید . 

تهیه خمیر زردچوبه برای ازبین بردن موهای زائد

پودر زردچوبه ، آب ، گلاب و ژل آلوئه ورا را باهم ترکیب نموده روی مناطقی که میخواهید موهایش از بین برود بمالید . صبر کنید تا خمیر خشک شود . تا حدی که روی پوست خود احساس کشیدگی کنید و تکه هایی از خمیر خشک شده و از پوستتان جدا شوند . سپس پوستتان را با آب ولرم شستشو دهید . چنانچه این خمیر را بر روی صورتتان استفاده نموده اید , رطوبت اضافی را با یک تکه دستمال یا حوله نرم و لطیف به آرامی بگیرید . 

نکته : شاید فکر کنید زردچوبه حاوی رنگدانه بوده و در نهایت ممکن است پوستتان رنگ بگیرد . اما اینطور نیست . زیرا رنگ زرد به وجود آمده ناشی از زردچوبه با یک شوینده ملایم از بین میرود و جای هیچگونه نگرانی نیست .

ازبین بردن موهای زائد دور سینه

شاید به جرات بتوان گفت که موهایی که در اطراف و نوک سینه ها میرویند ، موی زائد نیستند . بخصوص اگر این اتفاق در بدن یک خانم مشاهده شود . زیرا غالبا موهای ضخیم و سیاهی که در اطراف سینه خانمها وجود دارد ناشی از مشکلات هورمونی می باشد . بالا رفتن هورمون مردانه در بدن زنها عامل اصلی این اتفاق است . برای پی بردن دقیق به این موضوع ، میتوانید آزمایش وجود کیست انجام دهید . همچنین با کمی توجه به موعد پریود و مرتب یا نامنظم بودنش تا حدود زیادی دلیل این اتفاق مشخص میشود . زیرا زنانی که خیلی دیر به دیر و نامظم پریود یا عادت ماهانه میشوند دچار مشکل رویش مو در اطراف و نوک سینه میباشند .

چاره رفع موهای زائد اطراف سینه : بعضی از افراد با استفاده از قیچی های کوچکی که در بازار موجود است اقدام به کوتاهی این موهای ضخیم مینمایند . شاید این روش خوبی باشد . زیرا مدل این قیچی ها به شما این امکان را میدهد که موها را دقیقا از نقطه رویش قطع کنید . اما این را بدانید که موها از ریشه قطع نمیشوند و فقط ساقعه شان کوتاه میشود و این موها بعد از مدتی شروع به بلند شدن خواهد کرد . 

استفاده از روشهای دیگر همچون بکار بردن کرم موبر یا وکس به دلیل نازک و حساس بودن پوست اطراف سینه به هیچ وجه توصیه نمیشود . زیرا علاوه بر آسیب رسانی ممکن است باعث ایجاد عفونت و رشد مو در زیر پوست شود . 

از بین بردن موهای زائد با لیزر

ازبین بردن موهای زائد با لیزر

اخیرا استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است . لیزر به عنوان یک روش ایمن ، دائمی و تایید شده محبوبیت خاصی را در بین اقشار جامعه کسب کرده است . شما با استفاده از این روش دیگر نگران نابودی موهای زائد خود نخواهید بود . منتهی این نکته نیز که شما برای از بین بردن و محو موهای زائد خود از طریق لیزر کجا و نزد چه کسی مراجعه کنید خیلی مهم است . ولی بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که به اعتقاد متخصصین ، در بهترین حالت بعد از اتمام جلسات لیزر ، حدود 20 الی 30 درصد موها برمیگردد . چنانچه رشد موهای زائد شما به دلیل بیماری هورمونی یا وجود کیست میباشد باید بدانید که تنها لیزر برایتان کارساز نخواهد بود و شما درکنار لیزر باید اقداماتی را جهت درمان بیماری خود انجام دهید . اگر بیماری شما پرمویی ( هایپر تریکوز ) باشد ، لیزر پاسخ مناسبی به محو موهای زائد شما خواهد داد . این تاثیر در صورتی بیشتر خواهد شد که پوست شما روشن و موهایتان ضخیم تر و مشکی تر باشد . پوست های تیره در قابل لیزر بیشتر از انواع دیگر پوستها در معرض سوختگی می باشند . بدبن جهت پیشنهاد میشود افرادی که دارای پوست تیره هستند یا پوست خود را سولار ( سولاریوم ) نموده اند از این کار به شدت پرهیز نمایند . در صورت نیاز با یک پزشک متخصص مشورت نمایید . 

افراد مبتلا به بیماریهای لوپوس و پوریفری از انجام عمل لیزر جهت از بین بردن موهای زائد ممنوع هستند . همچنین افرادی که در قلب خود باتری کار گذاشته اند ملزم به مشورت با پزشک متخصص خود می باشند .  همچنین مصرف یک سری از داروها باعث ممنوعیت انجام لیزر میباشند . این داروها عبارتند از : کوتریموکسازول ، برخی از داروهای مسهل و ادرار آور ، کینین و کنیدین، برخی تتراسایکلین ها، آمیودارون، پیروکسیکام، سولفونامیدها، سولفونیل اوره ها، داروهای ضدبارداری خوراکی و ایزوترتینوئین ، مسکن ها یا داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی (NSAID) 

چنانچه در جایی مشاهده نمودید که ادعای رفع موهای زاید را در یک جلسه دارند ، بدانید که این وعده ای دروغین بیش نیست . چون این کار امری محال می باشد. همچنین شما باید در امر لیزر صبور باشید . زیرا از بین رفتن موهای زائد چندین جلسه کار میبرد و شما در هر جلسه میتوانید مقدار محدودی از بدن خود را لیزر نمایید . پس تا رسیدن به یک پوست ایده آل و بدون مو شکیبا باشید . 

سیستم هایی که در رفع موهای زائد با لیزر به کار میرود به شرح زیر است :

  • سیستم لیزر اکساندرایت
  • سیستم لیزر دیود
  • سیستم لیزر  YAG   
  • سیستم نوری IPL

هر کدام از اینها دارای طول موج مختلف می باشند که گزینه IPL صاحب بروزترین و جدیدترین نوع لیزر بوده و بیشترین تاثیر را بر روی موهای رنگ روشن ( طلایی و سفید ) دارد . 

پیشنهاد میشود برای محو و از بین بردن موهای زائد از گزینه الکساندرایت ( الکس ) استفاده شود . زیرا این سیستم جزو بهترین و بروزترین است . همچنین این دستگاه از سوختن پوست شما جلوگیری میکند . 

از بین بردن موهای زائد با داروهای گیاهی

از بین بردن موهای زائد با داروهای گیاهی

جهت از بین بردن موهای زائد پاهای خود میتوانید از یک نسخه قدیمی استفاده کنید . لیمو ، عسل و شکر را با هم ترکیب نموده و به وسیله مایکروویو یا بن ماری کمی گرم کنید تا آب شده و با هم مخلوط شوند . سپس یک لایه نازک از این ترکیب را روی پای خود بمالید .

لوسیون سویا نیز در کم کردن و توقف رشد موهای زائد موثر است . 

روغن مورچه و روغن زردچوبه نیز تاثیر زیادی در کم پشت کردن و نازکی موهای زائد دارند . 

از لوسیون سویا و روغن موچه و روغن زردچوبه جهت کم و از بین بردن موهای صورت نیز میتوانید استفاده کنید .

 ماسک زیر در رفع موهای زائد بسیار معروف و معتبر است :  مقدار زیادی پوست گردوی سبز و تازه را سوزانده ، خاکسترش را در داخل آب معمولی بریزید . ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب ) . این مخلوط را بعد از  گذشت 12 ساعت به وسیله پنیه مکررا و 3 الی 4 بار به محل موهای زائد خود بمالید . 

روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی

استفاده از روشهایی همچون تیغ و ژیلت باعث تیرگی و نا زیبا شدن ناحیه تناسلی میشود . علاوه بر این تیغ ، عوارض پوستی ناگواری از جمله ایجاد زخم یا جوشهای چرکی و گاها دردناک را به همراه دارد . جهت رفع تیرگی شما میتوانید از روشهای دیگر مثل استفاده از کرم موبر برای اصلاح و نیز آبلیمو برای سفیدی این ناحیه استفاده کنید . همچنین اعمالی مثل لیزر هم باعث سفیدی ناحیه تناسلی شما شده و همچنین موهای زائد شما را به خوبی رفع خواهد کرد . تنها با استفاده از این گزینه شما صاحب پوستی صاف و هموار خواهید شد . به شرطی که جلسات خود را مرتب و منظم سپری کنید . شما حتی لازم نیست نگران دوران عادت ماهیانه خود شوید  . زیرا در این دوران از شما خواسته میشود که ازتامپون استفاده کنید . همچنین شما نبایستی از روشهایی همچون وکس ، اپیلاسیون ، موم و ... تا 4 هفته قبل از لیزر استفاده کنید .